Στην παραδοχή ότι αναμένεται άμεσα η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων για τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία – μετά την ολοκλήρωση του προσυμβατικού Κοινοβουλευτικού ελέγχου – προχώρησε το ΥΠΟΜΕ αναρτώντας εχθές (24/4) αποφάσεις διαδικαστικού τύπου (σ.σ. ανακατανομή κονδυλίων και αναίρεση δικαιώματος υπογραφής από τον πρώην διευθυντή Συγκοινωνιακών έργων, Δ. Αναγνώπουλο που αναβαθμίστηκε σε Γ.Γ. Υποδομών).
Όλα κατατείνουν πως η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων που αθροίζονται σε έργα 1,35 δισ. ευρώ πρόκειται να υπογραφούν στην αρχή της επόμενης εβδομάδας (κατά πληροφορίες στις 29 Απριλίου), γεγονός που σηματοδοτεί την εκκίνηση σημαντικών παρεμβάσεων σε Θεσσαλία και Κεντρική Ελλάδα που υποφέρουν ακόμη από τις επιπτώσεις των κακοκαιριών Daniel και Elias.
Υπενθυμίζεται πως με βάση τις σχετικές δημοπρατήσεις έργων τα σιδηροδρομικά έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν σε 15 μήνες από την υπογραφή των συμβάσεων, ενώ για τα οδικά ο ορίζοντας ολοκλήρωσής τους είναι οι 48 μήνες.
Σε κάθε περίπτωση εκτιμάται πως η επικείμενη συμβασιοποίηση «σώζει» τα κονδύλια από το ΤΑΑ που θα χρηματοδοτήσουν τα έργα, κονδύλια ύψους περίπου 600 εκατ. ευρώ που μάλιστα θα απορροφηθούν κατά προτεραιότητα.
Υπενθυμίζεται πως οι ανάδοχοι των εν λόγω έργων είναι οι μεγάλοι του κλάδου, παρά τις ενστάσεις των κατασκευαστικών εταιρειών 6ης τάξης.
Ειδικότερα, η ΤΕΡΝΑ, 100% θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, επικράτησε δίνοντας την καλύτερη προσφορά σε δύο οδικά έργα. Πρόκειται για το οδικό έργο για την αποκατάσταση δρόμων στους δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ, για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 5%, που αντιστοιχεί σε 204,94 εκατ. ευρώ.
Το δεύτερο έργο αφορά στην αποκατάσταση υποδομών στους δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ, για το οποίο έδωσε έκπτωση 5%, δηλαδή στα 213,13 εκατ. ευρώ.
Στην Aktor ανατέθηκαν δύο έργα που αφορούν οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές. Ειδικότερα, ορίστηκε ανάδοχος στα έργα αποκατάστασης των υποδομών των δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, προϋπολογισμού 184 εκατ. ευρώ, προσφέροντας ποσοστό έκπτωσης 4,80%, που αντιστοιχεί στα 141,26 εκατ. ευρώ, αλλά και στο έργο που αφορά στην αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, προϋπολογισμού 181,66 εκατ. ευρώ, για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4,% που αντιστοιχεί στο ποσό των 140,64 εκατ. ευρώ.
Δύο έργα ανέλαβε επίσης και ο όμιλος Άβαξ. Πρόκειται για το οδικό αποκατάστασης υποδομών Ιστιαίας – Αιδηψού, Μαντουδίου – Λίμνης -Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4,90 % που αντιστοιχεί στο ποσό των 130,37 εκατ. ευρώ. Το δεύτερο έργο, σιδηροδρομικό αυτή τη φορά, αφορά την αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, προϋπολογισμού 57,66 εκατ. ευρώ, για το οποίο έδωσε έκπτωση 4,10% που αντιστοιχεί στο ποσό των 44,59 εκατ. ευρώ.
Επίσης, η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen αναλαμβάνει την αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα, έργο με προϋπολογισμό 173,6 εκατ. ευρώ. Προσέφερε έκπτωση 4%, που τοποθετεί το έργο στα 134,4 εκατ. ευρώ.