MENU

Υπογράφονται οι συμβάσεις για τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία – Άμεση η έναρξη των εργασιών

Μετά την απόρριψη των προσφυγών των μικρών τεχνικών εταιριών και την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, είναι πλέον θέμα ημερών η ανάθεση των εργολαβιών του 1,3 δισ. ευρώ

Ολοένα και πιο κοντά έρχεται χρονικά η εκκίνηση των εργασιών για τα έργα τα αποκατάστασης των υποδομών της Θεσσαλίας, σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, ύψους σχεδόν 1,3 δισ. ευρώ που καταστράφηκαν από τα ακραία φαινόμενα Daniel και Elias το φθινόπωρο του 2023.

Οι συμβάσεις έχουν πάρει το «πράσινο φως» του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπως ανέφερε προ ημερών σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Κατά συνέπεια, «ανοίγει ο δρόμος» για τις υπογραφές των συμβάσεων και την έναρξη των εργασιών, ιδίως όσων σχετίζονται με τα χρονοδιαγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης και έχουν πιο κοντινό ορίζοντα ολοκλήρωσης (κυρίως σιδηροδρομικά έως 15 μήνες).

Ειδικότερα, στόχος είναι η υπογραφή των συμβάσεων, εφόσον δεν υπάρξει άλλη εμπλοκή, να γίνει εντός Απριλίου, ώστε αμέσως μετά να μετρά αντίστροφα ο χρόνος για την εκκίνηση των εργασιών.

Επί της ουσίας, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά και οι ανάδοχοι πρέπει να «τρέξουν» ώστε όσα έργα είναι συνδεδεμένα με τα 600 εκατ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης να ολοκληρωθούν μες το πρώτο εξάμηνο του 2026.

Ειδικότερα, τα οδικά έργα καθώς και το μεγάλο σιδηροδρομικό για την αποκατάσταση του βασικού άξονα έχουν ορίζοντα ολοκλήρωσης 48 μηνών από την υπογραφή, δηλαδή έως τα μέσα του 2029.

Όμως, τα μικρότερα σιδηροδρομικά έργα, μαζί με την αποκατάσταση του ETCS1, το οποίο επίσης καταστράφηκε πάνω που είχε ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία, έχουν διάρκεια 15 μηνών.

Στην κορυφή των εργολαβιών η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σε σχέση με τους αναδόχους, υπενθυμίζεται ότι στην ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) κατακυρώθηκαν δύο εργολαβίες οδικών έργων, συνολικής δαπάνης 508,51 εκατ. ευρώ, η πρώτη αφορά στους Δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου και η δεύτερη στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης.

Αντίστοιχα, η Aktor αναλαμβάνει την αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου και των οδικών υποδομών στους Δήμους Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, συνολικού ύψους 349,55 εκατ. ευρώ.

Η δε Άβαξ είναι ανάδοχος σε δύο εργολαβίες, ύψους 216,96 εκατ. ευρώ, ήτοι για την αποκατάσταση εντοπισμένων τμημάτων της γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας και των οδικών υποδομών των Δήμων Ιστιαίας, Μαντουδίου, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων.

Τέλος, στη ΜΕΤΚΑ περνάει το έργο αποκατάστασης της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού ως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα, ύψους 166,65 εκατ. ευρώ.

Σχετικά Άρθρα