MENU

Υπογράφεται η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού μετά την υποχρέωση αύξησης του διοδίου

Ανάδοχος του έργου η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis που θα διαχειριστεί τον αυτοκινητόδρομο για 35 έτη

Η σημαντική εκκρεμότητα που αφορούσε στην έγκριση από την κυβέρνηση της αύξησης των διοδίων στην Εγνατία Οδό φαίνεται ότι ολοκληρώνεται, επιτρέποντας έτσι την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και της προσωρινής αναδόχου κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis για τη νέα παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου.

Εντός της σημερινής ημέρας (27.03.2024) αναμένεται η δημοσίευση σε ΦΕΚ της ΚΥΑ των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών – Μεταφορών που εγκρίνει την αύξηση του κομίστρου διέλευσης από 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο και στα 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο μετά την υπογραφή της σύμβασης, ενώ σε βάθος τριετίας θα πρέπει να ανέλθει σε πάνω από 6 λεπτά ανά χιλιόμετρο πλησιάζοντας το μέσο όρο κόστους διέλευσης στους υπόλοιπους υπό παραχώρηση αυτοκινητοδρόμους στην ελληνική επικράτεια.

Η παραπάνω εξέλιξη οδηγεί στην υπογραφή της σύμβασης, η οποία βρίσκεται σε εκκρεμότητα εδώ και μια διετία. Ωστόσο απομένουν ακόμη ορισμένα βήματα έως την τελική μεταβίβαση του οδικού άξονα στο νέο ανάδοχο για τα επόμενα 35 χρόνια.

Ειδικότερα εκκρεμεί η αδειοδότηση των σηρράγων και γεφυρών του οδικού άξονα, καθώς επίσης η επιτοκιακή προσαρμογή (που βαραίνει τον παραχωρών, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο) αλλά και η τελική κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή.

Μετά την παραπάνω πρόοδο, ωστόσο, εκτιμάται ότι η όλη διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2024.

Σε λειτουργία η εταιρία της παραχώρησης

Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία από την πλευρά της έχει ήδη ολοκληρώσει τη σύσταση της εταιρείας ειδικού σκοπού που θα αναλάβει την παραχώρηση, ενώ έχει επίσης εξασφαλίσει τους χρηματοδοτικούς πόρους. Πρόκειται για την εταιρία Νέα Εγνατία Οδός Παραχώρηση ΑΕ με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 2,5 εκατ. ευρώ και μετόχους τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τη συνεταίρο Egis.

Το έργο της Εγνατίας Οδού αφορά σε οδικό άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων (900 χλμ. μαζί με τους κάθετους άξονες) και η σύμβαση παραχώρησης αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση αυτής και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών. Προβλέπονται δε νέα έργα πέραν της συντήρησης, όπως η ολοκλήρωση της αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι, η ολική βαριά συντήρηση του άξονα και των τριών κάθετων, η δημιουργία ΣΕΑ κ.α.

Σχετικά Άρθρα