MENU

Ξεπέρασε το 35% η πρόοδος των εργασιών στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης

Νέο βίντεο από τις εν εξελίξει εργασίες

Με εντατικούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες για το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης στο Καστέλι. Ο νέος αερολιμένας θα αποτελεί το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της χώρας και δεύτερο σε μέγεθος μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος», ικανό να υποδέχεται περισσότερους από 20 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο.

Στο πλαίσιο της διήμερης επίσκεψης του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου στην Κρήτη την περασμένη βδομάδα, η εξέλιξη των έργων έχει ξεπεράσει το 35%, ενώ το αεροδρόμιο αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις 6 Φεβρουαρίου 2027, οπότε και θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».

Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης» (ΔΑΗΚ) έχει συσταθεί για την κατασκευή και διαχείριση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι της Κρήτης, του δεύτερου μεγαλύτερου σε επισκεψιμότητα αεροδρομίου της χώρας. Σε αυτή συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%) και η GMR Airports Ltd (21,64%).

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου

Πρόκειται για ένα «πράσινο αεροδρόμιο» με ιδία παραγωγή και διαχείριση ενέργειας, ενώ ανταποκρινόμενο στην ανάγκη μέριμνας για την κλιματική αλλαγή, θα δίνεται έμφαση στη μείωση αποτυπώματος CO2. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι η εφαρμογή υψηλότατων κριτηρίων στην παροχή Υπηρεσιών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές διεθνώς αναγνωρισμένων οργανισμών του κλάδου (ACI ASQ, IATA Optimum Level).

Ο Αεροσταθμός θα έχει έκταση 91.000 τ.μ. κατά την έναρξη λειτουργιών και διαθέτει 8 επίπεδα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής των επιβατών στον Αεροσταθμό θα υπάρχουν βιομετρικές και αυτοματοποιημένες διαδικασίες ελέγχου καθώς και εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας, αναψυχής, εστίασης, προσευχής, υποστήριξης βρεφών και μητέρων δημιουργώντας ένα μοναδικό αίσθημα ταξιδιωτικής εμπειρίας.

Επιπλέον, θα είναι το πρώτο αεροδρόμιο στη χώρα με σχεδιασμό νησίδων check-in αντί για τον συμβατικό γραμμικό και με τρεις ανεξάρτητες ράμπες μεταξύ τερματικού σταθμού και γεφυρών επιβίβασης επιβατών, θα αξιοποιεί την ευελιξία που προσφέρουν τα χαρακτηριστικά αυτά μαζί με τη χρήση αυτόματων μηχανημάτων για να επιτυγχάνει, για παράδειγμα, την απαιτούμενη φυσική απόσταση μεταξύ επιβατών σε περιόδους υγειονομικής κρίσης.

Η πρόοδος των εργασιών

Αξίζει να σημειωθεί ότι στα μέσα Φεβρουαρίου, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπό τον Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα, είχε επισκεφθεί το εργοτάξιο με την πρόοδο των εργασιών να αγγίζει το 30%. Μεταξύ άλλων είχαν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και τα αντιπλημμυρικά έργα στο σύνολο του αεροδρομίου. Επίσης είχαν ολοκληρωθεί οι εργασίες οδοστρωσίας στο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών και είναι σε εξέλιξη οι εργασίες οδοστρωσίας στις περιοχές του διαδρόμου – τροχοδρόμου.

Στο Κτίριο Κεντρικού Αεροσταθμού (Terminal) ήταν σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες Φέροντα Οργανισμού με ολοκλήρωση του επιπέδου του υπογείου, του ισογείου, του διαδρόμου αφίξεων. Παράλληλα, είχε ξεκινήσει η κατασκευή ειδικών συστημάτων για το Κτίριο Κεντρικού Σταθμού ενώ εκτελούνται οι εργασίες για την κατασκευή της γέφυρας αναχωρήσεων στο κτίριο Αεροσταθμού.

Τέλος, είχαν ξεκινήσει οι εργασίες θεμελίωσης του Πύργου Ελέγχου και εργασίες εκσκαφών στον Πυροσβεστικό Σταθμό και ήταν σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής του φέροντος οργανισμού του κτιρίου του Υποσταθμού.

Που βασίζεται ο βελτιωμένος σχεδιασμός του αεροδρομίου

Η γεωπολιτική θέση της Κρήτης, η τουριστική της ανάπτυξη, η ανάγκη για υψηλού επιπέδου τουριστικό προϊόν, η δυνατότητα αξιοποίησης κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο της πρωτογενούς παραγωγής της Κρήτης και η ανάγκη ολιστικής προώθησης της Κρητικής Διατροφής και Υγείας, απαιτούν ένα ισχυρό Μεταφορικό Κόμβο για την Κρήτη, την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και σε αυτή την κατεύθυνση, βασίζεται ο νέος βελτιωμένος σχεδιασμός του αεροδρομίου.

Σχετικά Άρθρα