MENU

«Ξεπαγώνει» το έργο «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα», αλλά μόνο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία

Απαγορευτικό για την υλοποίηση του συνόλου του έργου το κόστος των 700 εκατ. ευρώ

«Ξεπαγώνει» ο οδικός άξονας «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα», αλλά μόνο ως προς το ένα τμήμα του τουλάχιστον σε πρώτη φάση, καθώς το κόστος του πολύπαθου έργου – το οποίο έχει εκτιναχθεί στα 700 εκατομμύρια ευρώ – καθιστά απαγορευτική την πλήρη υλοποίησή του εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης.

Όπως επεσήμανε από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος απαντώντας σε ερώτηση του προέδρου της Νέας Αριστεράς, Αλέξη Χαρίτση, σε περίπου δύο εβδομάδες θα κατατεθεί η προμελέτη για το έργο από τον παραχωρησιούχο της Ολυμπίας Οδού.

Το έργο βρίσκεται στον «πάγο» εδώ και περίπου μία δεκαετία, καθώς η αρχική του χάραξη περνούσε από προστατευόμενη περιοχή. Η προμελέτη που αναμένει το υπουργείο, θα περιλαμβάνει τρία διαφορετικά εναλλακτικά σενάρια ειδικά για τη λίμνη Καϊάφα, για την οποία υπήρχαν οι περιβαλλοντικές ενστάσεις.

«Έχει όμως και μια άλλη πληροφορία, που είναι πάρα πολύ σημαντική, τον προϋπολογισμό του έργου. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι, λόγω του ανάγλυφου της περιοχής, υπερδιπλάσιος του προϋπολογισμού του Πάτρα – Πύργος. Ο προϋπολογισμός του έργου, με τη φθηνότερη λύση στην περιοχή όπου υπάρχουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα, είναι της τάξεως των 700 εκατομμυρίων ευρώ, όταν ο προϋπολογισμός του Πάτρα – Πύργος ήταν λίγο περισσότερο από 300 εκατομμύρια ευρώ», ανέφερε ο κ. Ταχιάος.

Ο ίδιος χαρακτήρισε το έργο «δύσκολο», υπενθυμίζοντας ότι έχει κολλήσει περιβαλλοντικά, αλλά υφίσταται ως προαίρεση στην παραχώρηση, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να συμβασιοποιηθεί ευκολότερα υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι θα βρεθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση.

Αυτό ωστόσο δεν είναι εύκολο δεδομένου ότι τα ευρωπαϊκά προγράμματα είναι ιδιαίτερα φειδωλά στον τομέα των μεταφορών με τον προϋπολογισμό για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το πρόγραμμα «Μεταφορές» για το διάστημα 2021 – 2027 να είναι 1,9 δισ. ευρώ, «το οποίο είναι κλάσμα των κολοσσιαίων κονδυλίων που ήταν διαθέσιμα σε προηγούμενες προγραμματικές περιόδους», σημείωσε ο υφυπουργός.

Μέχρι Αρχαία Ολυμπία και … βλέπουμε  

Για το λόγο αυτό φαίνεται ότι είναι ειλημμένη η απόφαση να προχωρήσει το έργο με προτεραιοποίηση του τμήματος Πύργος – Κόμβος Αλφειού, με στόχο να φτάσει η Ολυμπία Οδός στην αρχαία Ολυμπία.

Άγνωστο βέβαια παραμένει το εάν και πότε θα μπορέσουν να προχωρήσουν και τα υπόλοιπα τμήματα με τον κ. Ταχιάο να ξεκαθαρίζει ότι το υπουργείο δεν είναι σε θέση να δώσει χρονοδιαγράμματα: «Το να βγούμε και να πούμε σήμερα στον κόσμο ότι τελειώνουμε ένα έργο 300 εκατ. ευρώ και αμέσως δημοπρατούμε ένα έργο 700 εκατ. ευρώ, μάλλον αναξιόπιστους θα μας έκανε παρά θα θεράπευε ή θα διασκέδαζε την ανησυχία του κόσμου», τόνισε.

Ανέφερε επίσης ότι η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος έως τα τέλη του 2025 αποτελεί πρόκριμα για να προχωρήσει ο νέος δρόμος μόλις εξασφαλιστούν οι χρηματοδοτήσεις: «Θα τις βρούμε τις χρηματοδοτήσεις. Θα μπορέσουμε να συμβασιοποιήσουμε το έργο με τέτοιον τρόπο, ώστε να μπορεί τα επόμενα χρόνια να προχωρήσει. Αυτό, όμως, δεν γίνεται ούτε από τη μία ημέρα στην άλλη ούτε βγαίνοντας στον κόσμο και λέγοντας χρονοδιαγράμματα, για τα οποία εμείς στη συνέχεια δεν θα επαληθευτούμε, δεν θα φανούμε αξιόπιστοι. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Πρέπει να μιλήσουμε ανοιχτά στους πολίτες, να τους πούμε ότι ξέρουμε το πρόβλημα και ότι είμαστε εκεί και θα το αντιμετωπίσουμε. Όμως, μεγάλα λόγια ή ψέματα δεν πρόκειται να πούμε».

Ερωτηθείς για την αιτία που εκτινάχθηκε το κόστος στα 700 εκατ. ευρώ, ο κ. Ταχιάος απέδωσε την αύξηση στην άνοδο των τιμών στην κατασκευή και τα οικοδομικά υλικά.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο είχε ενταχθεί αρχικά στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού σε δύο τμήματα, το «Πύργος –  Αλφειός» μήκους 13 χλμ. και το «Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα» μήκους 76,2 χλμ αλλά δεν προχώρησε με την τροποποίηση του 2013.

Οι περιβαλλοντικοί όροι του τμήματος Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, καθώς και του τμήματος Πύργος – Αλφειός ακυρώθηκαν από το ΣτΕ το 2010 για το τμήμα που αφορά στη διέλευση από τον Δήμο Ζαχάρως και περιοχή χαρακτηρισμένη ως Natura 2000.

Σχετικά Άρθρα