MENU

Το τελευταίο έτος κατασκευαστικών εργασιών διανύει ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας

Παραδίδεται πλήρως σε κυκλοφορία εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026 και θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη των περιοχών απ’ όπου διέρχεται

Μέσα στο 2026, κατ’ εκτίμηση στο πρώτο «μισό» του επόμενου έτους, δίχως όμως να έχει δοθεί από τώρα κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία, αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία το σύνολο του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας – Ε 65, με την ολοκλήρωση και του βόρειου τμήματος (από Τρίκαλα έως την Εγνατία Οδό), μήκους 70,5 χλμ. και συνολικού κόστους 442,1 εκατ. ευρώ (χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης).

Πρόκειται για έργα που γίνονται στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με την Κεντρική Οδό Α.Ε. να είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην παρούσα φάση η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται πέριξ του 71%.

Σε σχέση με τις επιμέρους εργασίες, αυτές φέρονται να ξεπερνούν για τις σήραγγες το 98%, το 95% για τις γέφυρες, για τα ασφαλτικά το 43% και τα χωματουργικά το 82%.

Τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, στο βόρειο τμήμα, που ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών βρίσκονται υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ, κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Σημειώνεται ότι ο αυτοκινητόδρομος Ε65 έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,4 δισ. ευρώ, καθώς ενώνει την Κεντρική Ελλάδα με την Εγνατία Οδό.

Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης.

Επισημαίνεται πως ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.

Μείωση χρονοαποστάσεων και ώθηση στην τοπική ανάπτυξη

Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65 τον Απρίλιο του 2024, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (206,5 χλμ.) έως και Α/Κ Καλαμπάκας, μέσω του οποίου το ταξίδι Αθήνα – Καρδίτσα διαρκεί 2 ώρες και 35 λεπτά, ενώ το Αθήνα – Τρίκαλα, λιγότερο από 3 ώρες.

Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας.

Με την παράδοση του συνόλου του έργου, το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά που χρειάζεται σήμερα για την ίδια απόσταση.

Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο, εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων, για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.

Ειδικά σε ότι αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του υπό κατασκευή βόρειου τμήματος του οδικού άξονα, αυτά έχουν ως εξής:

· Συνολικό μήκος: 70,5 χιλιόμετρα

· Δύο «δίδυμες» σήραγγες (στο 176ο χλμ) και μία σήραγγα μονού κλάδου (στο 137ο χλμ).

· Δύο τεχνικά Cut & Cover (στο 137ο χλμ. και 138ο χλμ).

· 23 γέφυρες.

· 14 άνω και 40 κάτω διαβάσεις.

· Τρείς αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC).

· 89 κιβωτοειδείς οχετοί και διαβάσεις πανίδας.

· Έξι ανισόπεδοι κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου – Καρπερού και Εγνατίας).

· Δύο Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό).

· Ένας Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και δύο Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων.

· Δύο Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)

· Ένα Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και ένα Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων.

Σχετικά Άρθρα