MENU

Το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή Vinci – Μυτιληναίου για την Αττική Οδό

Επιταχύνονται οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού και την ανάθεση της παραχώρησης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Την προσφυγή που είχε καταθέσει η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με την Mytilineos κατά του ΤΑΙΠΕΔ για το διαγωνισμό παραχώρησης της Αττικής Οδού, στον οποίο είχε πλειοδοτήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ απέρριψε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε ανακηρυχθεί Προτιμητέος Επενδυτής από το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ, για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών που αφορούν στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών.

Σημειώνεται πως η προηγούμενη σύμβαση παραχώρησης υπό την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ – Egis λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Στην περίπτωση που ξεπεραστεί το χρονικό αυτό όριο ενδέχεται είτε να υπάρξει μικρή παράταση της συγκεκριμένης σύμβασης είτε – όπως έχει αναφέρει ατύπως η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ – να εξεταστεί το ενδεχόμενο προκήρυξης νέου διαγωνισμού για την αναζήτηση λειτουργού του αυτοκινητοδρόμου έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία μετάβασης στο νέο επενδυτή, ο οποίος θα έχει τον έλεγχο της Αττικής Οδού για μια 25ετία.

Υπογραμμίζεται πάντως πως στον κρατικό προϋπολογισμό έχει εγγραφεί πως το τίμημα για την Αττική Οδό αναμένεται να εισπραχθεί στο δ’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Υψηλή κερδοφορία

H Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης και αποτελεί έναν από τους εμπορικότερους δρόμους της Ευρώπης.

Στο εννεάμηνο του 2023, σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά στοιχεία, παρουσίασε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 9,6% και καθαρά κέρδη αυξημένα κατά 37% στα 64,7 εκατ. ευρώ.

Ο αυτοκινητόδρομος αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων.

Σχετικά Άρθρα