Στην κατασκευαστική φάση αναμένεται να εισέλθει το 2025 το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair.
Το κόστος δημιουργίας των υποδομών εκτιμάται ότι έχει ανέλθει σε 260 εκατ. ευρώ, ποσό που θα χρηματοδοτηθεί με ίδια χρηματοδότηση από το μικτό σχήμα (60 εκατ. ευρώ) αλλά και με τραπεζικό δανεισμό. Υπενθυμίζεται πως ο αρχικός διαγωνισμός κατασκευής προϋπολογισμού 109 εκατ. ευρώ είχε ανατεθεί στην τεχνική εταιρία ΜΕΤΚΑ, ο οποίος ωστόσο δεν ενεργοποιήθηκε, οδηγώντας την παραχωρησιούχο σε νέο κύκλο αποστολής προσκλήσεων σε κατασκευαστικές εταιρείες 7ης αλλά και 6ης τάξης.
Στο πλαίσιο αυτό φαίνεται πως υπάρχουν προσφορές που προκρίνονται, ωστόσο δεν έχει επιλεγεί ακόμη ο ανάδοχος του έργου, για το οποίο η παραχωρησιούχος ολοκληρώνει τον κύκλο των μελετών προκειμένου να λάβει και τις τελικές αδειοδοτήσεις.
Εφόσον ολοκληρωθούν τα παραπάνω στάδια η επένδυση για το εμπορευματικό κέντρο, γνωστό και ως Θριάσιο Ι, αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο νέο έτος με ορίζοντα ολοκλήρωσης την τετραετία.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της έκτασης της ΓΑΙΑΟΣΕ και έχει ήδη καταθέσει στα τέλη του 2023 σχετικό φάκελο για την ίδρυση και την ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου στο υπουργείο Ανάπτυξης και τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας.
Πρόκειται για τη σημαντικότερη επένδυση στον τομέα logistics στην Αττική, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να παράγει έσοδα της τάξης των 500 εκατ. ευρώ ετησίως.
Η επένδυση αφορά στη μελέτη και κατασκευή εμπορευματικού κέντρου που θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών και υποστηρικτικών κτιρίων συνολικής επιφάνειας 235.000 τ.μ., εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων.
Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου, τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης, ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών, καθώς και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.
Προβλέπεται επίσης η κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τις εγκαταστάσεις με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα συνδέεται με το εθνικό οδικό δίκτυο.