MENU

Τις χειρότερες σιδηροδρομικές υπηρεσίες πανευρωπαϊκά έχει η Ελλάδα – Τι δείχνει διεθνής συγκριτική ανάλυση

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ενώ η Hellenic Train βρίσκεται στον πάτο της σχετικής λίστας, πρώτη στην κατάταξη φιγουράρει η μητρική Trenitalia

Το αποτύπωμά της ακόμη και στις διεθνείς έρευνες αφήνει πια η απαξίωση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα και οι κακές προσφερόμενες υπηρεσίες, οι οποίες χαρακτηρίζονται από συνεχείς καθυστερήσεις, ματαιώσεις δρομολογίων, υποκατάσταση τρένων από λεωφορεία, προβλήματα στο δίκτυο και χαμηλές ταχύτητες.

Το μείγμα αυτό φαίνεται να «βουλιάζει» την αξιοπιστία του μέσου, όπως προκύπτει από μία συγκριτική ανάλυση που έκανε ευρωπαϊκή οργάνωση.

Βάσει της ανάλυσης αυτής, η Hellenic Train εμφανίζεται στην τελευταία θέση στην κατάταξη των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων αναφορικά με τις τιμές, την αξιοπιστία, την ταξιδιωτική εμπειρία και μια σειρά άλλων παραγόντων που εξέτασε η έρευνα της οργάνωσης Transport and Environment (Τ&E) που προωθεί τα φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση, όμως, προκαλεί το γεγονός ότι ενώ η ελληνική θυγατρική σιδηροδρομική εταιρία φιγουράρει στον πάτο της σχετικής λίστας, πρώτη στην κατάταξη είναι η μητρική της Trenitalia, η οποία βαθμολογείται στη συνολική κατάταξη υψηλότερα από όλες τις εταιρίες που ελέγχθηκαν.

Η ελληνική εταιρία λειτουργίας του επιβατικού σιδηροδρόμου αντίθετα είναι προτελευταία στη γενική κατάταξη, μόλις μία θέση πιο πάνω από τη γαλλικών συμφερόντων Eurostar, η οποία τερματίζει τελευταία.

Στην κορυφή βρέθηκαν η ιταλική Trenitalia που ξεχωρίζει κυρίως για την ταξιδιωτική εμπειρία που προσφέρει χωρίς πάντως να έχει καταφέρει να τη μεταλαμπαδεύσει και στην θυγατρική της στη χώρα μας, η ελβετική SBB για την αξιοπιστία της και η τσεχική RegioJet για τις προσιτές τιμές στα εισιτήρια.

Η Hellenic Train βρίσκεται ψηλά στη βαθμολογία μόνο στην κατηγορία που αφορά τις προσφορές και τις ειδικές τιμές.

Σύμφωνα με την οργάνωση που βρίσκεται πίσω από τη συγκριτική έρευνα, τα ευρήματα υπογραμμίζουν ότι συνολικά, οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες στην Ευρώπη δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες και ότι οι ακριβές τιμές των εισιτηρίων δεν μεταφράζονται απαραίτητα σε υψηλότερη ποιότητα υπηρεσιών.

Οι φορείς εκμετάλλευσης, τα κράτη μέλη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να βελτιώσουν την αξιοπιστία, την οικονομική προσιτότητα και την εμπειρία κρατήσεων, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η οργάνωση.

Τιμές, αξιοπιστία και άνεση

Η έρευνα αξιολόγησε συνολικά 27 σιδηροδρομικούς φορείς με βάση οκτώ κριτήρια, συμπεριλαμβανομένων των τιμών των εισιτηρίων, της αξιοπιστίας και των ανέσεων στο ταξίδι.

Τα βασικά συμπεράσματα συνοψίζονται στα εξής:

· Οι SBB, Deutsche Bahn and ÖBB παρέχουν την καλύτερη εμπειρία κρατήσεων, ενώ οι σλοβακική ZSSK, η Hellenic Train και η βουλγαρική BDZ αποτυγχάνουν.

· Η καλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία προσφέρεται από τους μεγάλους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς φορείς και συγκεκριμένα τους γαλλικούς σιδηροδρόμους (SNCF), την ιταλική Trenitalia και τη γερμανική Deutsche Bahn. Αντίθετα η ολλανδική NS, η Hellenic Train και η βελγική SNCB έχουν τη χαμηλότερη βαθμολογία στην κατηγορία.

· Έξι εταιρίες (BDZ, CP, Hellenic Train, Italo, Trenitalia και SJ) είναι πρώτες στην κατάταξη όσον αφορά τους πιο ελκυστικούς ειδικούς ναύλους και εκπτώσεις. Αντιθέτως χαμηλά σε αυτό το κριτήριο βαθμολογήθηκαν οι χαμηλού κόστους εταιρίες Flixtrain και Ouigo.

Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες που δεν προσφέρει εδώ και χρόνια νυχτερινά τρένα, τα οποία σε παλαιότερες δεκαετίες κυκλοφορούσαν. Συνολικά οι μισοί από τους σιδηροδρομικούς φορείς εκτελούν νυχτερινές σιδηροδρομικές υπηρεσίες καθώς τα νυχτερινά τρένα στην Ευρώπη επιστρέφουν τα τελευταία χρόνια.

Όπως σημειώνει η οργάνωση, αν και κάποτε ήταν κοινός τρόπος ταξιδιού, ο αριθμός των νυχτερινών τρένων μειώθηκε απότομα και σε ορισμένες χώρες, όπως η Ισπανία, έχουν εξαφανιστεί εντελώς, κάτι το οποίο περιορίζει τη δυνατότητα να ταξιδεύει κανείς σε μεγάλες αποστάσεις τη νύχτα, όπως από τη Γαλλία στην Πορτογαλία.

Σύμφωνα με την ανάλυση, ο αυστριακός αερομεταφορέας ÖBB και ο αερομεταφορέας της Ρουμανίας CFR ηγούνται της αναγέννησης, με 29 και 21 γραμμές αντίστοιχα.

Σχετικά Άρθρα