MENU

Την παράδοση της Εγνατίας Οδού στην ΓΕΚ Τέρνα – Egis το ταχύτερο δυνατό προωθεί το ΥΠΟΜΕ

Η παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, σύμφωνα με τον υφυπουργό Ν. Ταχιάο, συνιστά σημαντική μεταρρύθμιση

Τις προσπάθειες που καταβάλλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την ταχύτερη παράδοση της Εγνατίας Οδού στην κοινοπραξία ΓΕΚ Τέρνα – Egis, υπογράμμισε ο Υφυπουργός Νίκος Ταχιάος κατά τη σημερινή σύσκεψη στα γραφεία της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», στη Θεσσαλονίκη.

Μετά τη συνάντηση, ο κ. Ταχιάος δήλωσε: «Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο το οποίο συμβάλλει όχι μόνο στη βελτίωση της ασφάλειας των μετακινήσεων, αλλά αφορά και στην καθημερινότητα των πολιτών. Για τον λόγο αυτό, καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν η παράδοση της Εγνατίας Οδού στον παραχωρησιούχο.

Η παραχώρηση συνιστά μία σημαντική μεταρρύθμιση, καθώς με την ολοκλήρωσή της και την έναρξη λειτουργίας υπό το νέο καθεστώς θα διασφαλιστεί η αναβάθμισή της, καθώς και η συντήρησή της για τα επόμενα χρόνια.

Η προσθήκη των έργων που δεν έχουν ολοκληρωθεί θα βελτιώσει την ποιότητα εξυπηρέτησης των χρηστών του αυτοκινητοδρόμου, όπως και η κατασκευή των χώρων στάθμευσης και αναψυχής».

Τέλος, σημειώνεται ότι στην εν λόγω σύσκεψη συμμετείχαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Κώστας Κουτσούκους, ο Διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Δημήτρης Αναγνώπουλος, καθώς και εκπρόσωποι του παραχωρησιούχου, της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS, με αντικείμενο τον συντονισμό των ενεργειών για την ταχύτερη ολοκλήρωση των διαδικασιών παράδοσης της Εγνατίας Οδού.

Η ταυτότητα του έργου

Η εταιρεία με την επωνυμία «ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (ο Παραχωρησιούχος), η οποία συστάθηκε για τους σκοπούς της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (75%) και EGIS PROJECTS S.A.S. (25%), μέσω της σύμβασης αναλαμβάνει:

Α. το δικαίωμα χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης: του αυτοκινητόδρομου Εγνατία Οδός, ο οποίος αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”) έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία, μήκους 658 χιλιομέτρων, εκτεινόμενος από την Ηγουμενίτσα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφερειακή Ενότητα του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία), ως προς τον οποίο ο Παραχωρησιούχος αναλαμβάνει επιπλέον την υποχρέωση Ανάταξης.

II. του οδικού άξονα Σιάτιστα– Ιεροπηγή/Κρυσταλλοπηγή που οδηγεί στην Αλβανία, ο οποίος αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού «εκτεταμένου οδικού δικτύου» (Trans-European “Comprehensive Road Network”) και διαθέτει οκτώ (8) ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό, συνδέει μέσω του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65 – σήμερα υπό κατασκευή) την Αλβανία με την ηπειρωτική Ελλάδα και την μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας, διαθέτει συνολικό μήκος 69,3 χιλιόμετρα και τεχνικά χαρακτηριστικά όμοια με εκείνα του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού.

III. του οδικού άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι μήκους 60 χιλιομέτρων, που αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”), με τρεις (3) ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό, ο οποίος συνδέει την Ελλάδα με την Π.Γ.Δ.Μ. στο μεθοριακό σταθμό Ευζώνων, σε σχέση με τον οποίο, μεταξύ άλλων, ο Παραχωρησιούχος αναλαμβάνει επιπλέον την υποχρέωση Αναβάθμισης Καθέτων Αξόνων.

IV. του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας, μήκους 95,5 χιλιομέτρων, που αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans-European “core road network”), με δεκαεπτά (17) ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό, συνδέει, μέσω της Εγνατίας Οδού και του αυτοκινητόδρομου Π.Α.Θ.Ε. τη δυτική Βουλγαρία με την ηπειρωτική Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και έχει κατασκευασθεί, με προδιαγραφές παρόμοιες με εκείνες της Εγνατίας Οδού (με εξαίρεση το οδικό τμήμα Χριστός – Αμπέλα, μήκους 10,176 χιλιομέτρων σε σχέση με το οποίο ο Παραχωρησιούχος αναλαμβάνει επιπλέον την υποχρέωση Αναβάθμισης Καθέτων Αξόνων).

V. των παρόδιων αυτών εκτάσεων, από κοινού με όλα τα περιουσιακά δικαιώματα, υλικά και άυλα, που σχετίζονται με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού και των ανωτέρω τριών καθέτων οδικών αξόνων,

Β. το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου μελέτης, χρηματοδότησης και εκτέλεσης σύμφωνα με τους όρους που ορίζονται στη Σύμβαση Παραχώρησης Υπηρεσιών και εντός του χρονικού πλαισίου που καθορίζεται σε αυτή, του έργου της αναβάθμισης με προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου αφενός του τμήματος Χαλάστρα – Πολύκαστρο του κάθετου άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι και αφετέρου του τμήματος Χριστός – Κ. Αμπέλα του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας, συνολικού μήκους 54 χλμ. περίπου, όπως περιγράφονται στη Σύμβαση Παραχώρησης Υπηρεσιών.

Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας περιλαμβάνουν την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης από τη Βουλή, το χρηματοοικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής με την καταβολή του τιμήματος, και κατόπιν της εκπλήρωσης όλων των συμβατικών προϋποθέσεων παράδοσης-παραλαβής, την έναρξη της παραχώρησης εντός του 2024.

Σχετικά Άρθρα