MENU

Παράταση… στην παράταση για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά – Πιθανή η διακοπή λειτουργίας της βασικής γραμμής

Οι προγραμματισμένες παρεμβάσεις θα γνωστοποιηθούν το προσεχές διάστημα

Με μια ακόμη… ολιγόμηνη καθυστέρηση που αποδίδεται σε τεχνικής φύσης ζητήματα αναμένεται να παραδοθεί η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Με τα δεδομένα της περασμένης βδομάδας, το σενάριο παράδοσης των νέων πέντε σταθμών του έργου στα τέλη του 2025 αντί για το τέλος Νοεμβρίου έμοιαζε πιο ρεαλιστικό. Ωστόσο, ο υπουργός έρχεται να διαψεύσει την εν λόγω προσδοκία, κάνοντας λόγο για τον Φεβρουάριο του 2026.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, κατά την επίσκεψή του στο Κέντρο Ελέγχου του μετρό στην Πυλαία, το έργο προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς και στόχος είναι να παραδοθεί με απόλυτη ασφάλεια και λειτουργικότητα για το κοινό.

Η επέκταση, που θα εξυπηρετήσει μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης, αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση, ενώ στα σχέδια βρίσκεται και η επέκταση του μετρό προς τη δυτική Θεσσαλονίκη. Όπως ανέφερε ο κ. Δήμας, «δύο μήνες παραπάνω είναι… μπορούμε να κάνουμε την απαραίτητη υπομονή, ώστε όλοι να απολαύσουμε το μετρό με ασφάλεια».

Στον σχεδιασμό η επέκταση προς τα δυτικά

Αναφορικά με την επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, ο κ. Δήμας υπογράμμισε πως «είναι στο σχεδιασμό μας», αλλά διευκρίνισε ότι προτεραιότητα αυτή τη στιγμή αποτελεί η ολοκλήρωση του έργου προς την Καλαμαριά. «Θέλουμε να δούμε πώς μπορούμε να έχουμε σταθμούς σε ακόμη περισσότερες περιοχές της πόλης», σημείωσε.

Σε ερώτηση για πιθανή διακοπή λειτουργίας της βασικής γραμμής, ο υπουργός τόνισε πως το ενδεχόμενο βρίσκεται στον σχεδιασμό, ωστόσο οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν στο προσεχές διάστημα. Υπογράμμισε, δε, ότι τέτοιου τύπου παρεμβάσεις «δεν συμβαίνουν μόνο στο μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και σε αντίστοιχα μετρό του εξωτερικού».

Για την επέκταση στην Καλαμαριά, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) κ. Γκιουλέκας ανέφερε πως πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό βήμα, ενώ εξέφρασε την πεποίθησή του ότι το έργο θα συνεχιστεί και στη δυτική Θεσσαλονίκη, καθώς και προς τη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου, ως μέρος ενός συνολικού συγκοινωνιακού σχεδιασμού.

Αποζημιώσεις 500 εκατ. ευρώ για τη βασική γραμμή

Σημειώνεται, ότι όπως έγραφε προ ημερών το energodromio.gr για το θέμα, το ελληνικό Δημόσιο εξακολουθεί να επωμίζεται τεράστια ποσά αποζημιώσεων προς τον ανάδοχο για τη βασική γραμμή.

Το μετρό της Θεσσαλονίκης μπορεί να παραδόθηκε στην κυκλοφορία στις 30 Νοεμβρίου 2024, αλλά οι λογαριασμοί των πολυετών καθυστερήσεων για την κατασκευή του φαίνεται πως δεν έχουν κλείσει ακόμα.

Με απόφασή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας ενέγραψε αυτήν την εβδομάδα στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ποσό σχεδόν 98 εκατ. ευρώ, το οποίο θα κατευθυνθεί στην ανάδοχο της κοινοπραξίας του Μετρό Θεσσαλονίκης προς συμμόρφωση με τις σχετικές αποφάσεις διαιτητικών δικαστηρίων που έχουν προηγηθεί και αφορούσαν αντίστοιχες αξιώσεις.

Συγκεκριμένα, η δημόσια δαπάνη της πράξης που προτείνεται για εγγραφή στο ΠΔΕ ανέρχεται σε 97.785.566,62 ευρώ με τη μπάλα της αποπληρωμής να βρίσκεται πλέον στο …γήπεδο του υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να εξασφαλιστούν τα ποσά.

Για το ιστορικό της υπόθεσης των αποζημιώσεων υπενθυμίζεται ότι μόλις τρεις εβδομάδες προ των εγκαινίων του μετρό της Θεσσαλονίκης η Ελληνικό Μετρό είχε υπογράψει δύο αποφάσεις, με τις οποίες ενέκρινε προς την κοινοπραξία του έργου ποσά που άθροιζαν 93,6 εκατ. ευρώ.

Εκτιμάται ότι με τη συγκεκριμένη αποζημίωση θα κλείσει το γαϊτανάκι των αξιώσεων της αναδόχου κοινοπραξίας που κόστισαν ακριβά στο Ελληνικό Δημόσιο και υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ καθ’ όλη την κατασκευαστική περίοδο της βασικής γραμμής αποδιδόμενες στις αλλαγές των κυβερνητικών επιλογών, τις διαμαρτυρίες και τις καθυστερήσεις εξαιτίας δικαστικών προσφυγών.

Σχετικά Άρθρα