MENU

Τα μεγάλα οδικά έργα που θα “τρέξουν” το 2024

Η κατασκευή του Ε65 είναι έργο με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία

Κομβικό αναμένεται να είναι το 2024 για τα μεγάλα οδικά έργα που φιλοδοξούν να αλλάξουν τον “κοινωνικό” και “οικονομικό” χάρτη της χώρας

Το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών ανεβάζει ταχύτητα προκειμένου να προωθήσει αποτελεσματικά μικρά και μεγάλα δημόσια έργα, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές

Τμήμα Μπράλος – Άμφισσα

Το τμήμα Μπράλος – Άμφισσα αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα- Αντίρριο και αναμένεται να υλοποιηθεί την επόμενη τετραετία.

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος


Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025 και η διαδρομή Πάτρα – Πύργος θα πραγματοποιείται με αισθητά μεγαλύτερη ασφάλεια και σε μειωμένο χρόνο, περίπου κατά 40 λεπτά.

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν τεθεί προς υλοποίηση. Τα πρώτα εργοτάξια εγκαταστάθηκαν μέσα στο 2022 και όλα τα μέτωπα θα έχουν ανοίξει εντός του 2024. Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν συμβασιοποιηθεί. Εντός της τετραετίας αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Στο μεταξύ, θα δρομολογηθεί και η κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο. Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο θα διανύεται σε μόλις 70 λεπτά, ενώ η διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά. Παράλληλα, θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.


Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Flyover)

Το έργο του Flyover εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αφορά συνολικά σε 13 χιλιόμετρα. Θα αποτελείται από μια ενιαία γέφυρα μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, εννέα ανισόπεδους κόμβους, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες. Πρόκειται για κομβικό έργο υποδομής, καθώς θα διασφαλιστεί καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, έχοντας πολυεπίπεδη θετική επίδραση στην οικονομία και στην καθημερινή ζωή των κατοίκων.

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65

Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Ε65 είναι ένα έργο με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της περιφέρειας, αφού κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Με την ολοκλήρωσή του, θα συνδέει την Κεντρική Ελλάδα με τα διευρω- παϊκά δίκτυα, τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Βόλου, ολοκληρώνοντας έτσι το σύστημα μεταφορών σε περιφερειακό

Οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία

Με την αποπεράτωση και λειτουργία του συνόλου του αυτοκινητόδρομου, η διαδρομή Λευκάδα – Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά, εξοικονομώντας περίπου 25 λεπτά βάσει των σημερινών δεδομένων. Στις 15 Ιανουαρίου προγραμματίζεται η παράδοση στην κυκλοφορία του τελευταίου τμήματος της Αμβρακίας Οδού.

Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών

Η παράκαμψη της Χαλκίδας και των Ψαχνών, έργο (μαζί με την προαίρεση) προϋπολογισμού με ΦΠΑ 210 εκατ. ευρώ (169,35 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ), είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που θα εκτελεστεί στην Εύβοια και από τα μεγαλύτερα της Στερεός Ελλάδας.

Παράκαμψη Λεωφόρου Κύμης

Συζητείται επί πολλά έτη, καθώς πρόκειται για έργο που θεωρείται απαραίτητο προκειμένου να αποσυμφορηθεί ο κόμβος της Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού, αλλά και το τμήμα του οδικού άξονα που ξεκινάει από τον κόμβο της Λεωφόρου Κηφισίας. Πρόκειται για το πρώτο έργο επέκτασης της Αττικής Οδού, 19 χρόνια μετά την ολοκλήρωσή της. Λόγω έλλειψης κονδυλίων καθυστερεί η έναρξη κατασκευής του.

Τμήμα Ιωάννινα–Κακκαβιά

Υποβλήθηκαν νέες οικονομικές προσφορές για την επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα–Κακκαβιά, καθώς ο προηγούμενος διαγωνισμός είχε ακυρωθεί. Το μήκους 70 χλμ έργο με προϋπολογισμό 234 εκατ. ευρώ και προαίρεση 76 εκατ. ευρώ, αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Θα είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Είναι έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.

Άξονας Λαμία-Καρπενήσι

Σχετικά με τον οδικό άξονα Λαμία-Καρπενήσι, κατατέθηκαν οι συμμετοχές για την προεπιλογή του αναδόχου κατασκευής του. Το έργο του «Οδικού Άξονα Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού» σχεδόν στο σύνολο του μήκους του ακολουθεί νέα χάραξη και αναβαθμίζει την ΕΟ 38 (Λαμία–Καρπενήσι-Αγρίνιο). Υπενθυμίζεται ότι ήδη το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προχωρήσει στη δημοπράτηση των απαραίτητων γεωτεχνικών ερευνών ύψους 1,8 εκατ. ευρώ.

Σχετικά Άρθρα