Περισσότερη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και κινητοποίηση από πλευράς του Δημοσίου ώστε να προχωρήσουν πιο γρήγορα οι υποδομές στα νησιά ζητεί η διοίκηση της Fraport Greece.
Από το χθεσινό (12/3) συνέδριο στη Θεσσαλονίκη Greece Talks ο κ. Alexander Zinell, διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, η οποία διαχειρίζεται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αναφέρθηκε στο γεγονός της μεγάλης ανόδου του ελληνικού τουρισμού που ωστόσο ασκεί πιέσεις ειδικά την περίοδο της μεγάλης αιχμής στα νησιά.
«Είναι η ώρα να ενώσουμε δυνάμεις και να σταματήσει ο διαχωρισμός ανάμεσα σε δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις, γιατί αυτός θα είναι ένας τρόπος να πάμε παρακάτω και ο ελληνικός τουρισμός να συνεχίζει να μεγαλώνει με τους ρυθμούς που συμβαίνει τώρα. Πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, το δημόσιο και οι ιδιωτικές επενδύσεις, σε μία κοινή πορεία ενίσχυσης των επενδύσεων σε κάθε προορισμό. Αν ο ελληνικός τουρισμός θέλει να συνεχίσει να αναπτύξει θα πρέπει να δουλέψουν μαζί ιδιωτικός και δημόσιος τομέας, με έμφαση και τη βιωσιμότητα. Ένα απτό δείγμα για το πώς μπορούν να λειτουργήσουν οι υποδομές είναι αυτό που γίνεται στη Θεσσαλονίκη με το μετρό», ανέφερε ο κ. Zinell.
H Fraport έχοντας φτάσει μία επιβατική κίνηση στα 36 εκατ. επιβάτες το 2024, αριθμός – ρεκόρ που υπολόγιζε να «πιάσει» αργότερα και συγκεκριμένα το 2033 στην Ελλάδα, συνεχίζει τις επενδύσεις σε όλα τα αεροδρόμια θέτοντας ωστόσο στο επίκεντρο την περαιτέρω επέκταση της δυναμικότητας σε τέσσερις αερολιμένες – Μύκονο, Σαντορίνη, Κω και Κέρκυρα – με πρόσθετες επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ στα εν λόγω νησιά. Τα αεροδρόμια αυτά πλησιάζουν τα όρια δυναμικότητάς τους λόγω της σημαντικής ανόδου της επιβατικής κίνησης, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών τους.
Επιπλέον, η εταιρεία επενδύει σταθερά στις υποδομές των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, διαθέτοντας ετησίως ποσά που αγγίζουν τα 50 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση και βελτίωση των εγκαταστάσεών τους, ενώ για την αναμόρφωση και ανακατασκευή των διαδρόμων, στο πλαίσιο ενίσχυσης του επιπέδου ασφαλείας, έχουν δεσμευθεί κονδύλια ύψους 146 εκατ. ευρώ. Όπως ανέφερε ο κ. Zinell, εξετάζονται και άλλες περιπτώσεις αεροδρομίων για περαιτέρω επενδύσεις όπως π.χ. αυτό της Ζακύνθου.