Ένα από τα πρώτα οδικά έργα της περιόδου ανασυγκρότησης των εγχώριων υποδομών παραμένει στον «πάγο», καθώς θέματα μετακίνησης δικτύων δημόσιων υποδομών και απαλλοτριώσεων εμποδίζουν την έναρξη των εργασιών, γεγονός που απηχεί αντίστοιχα προβλήματα σε σειρά έργων ανά την επικράτεια.
Πρόκειται για το δημόσιο οδικό έργο της Εύβοιας, Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών, χρηματοδοτούμενο με πόρους ΕΣΠΑ, καθώς χθες (21/11) το υπουργείο Υποδομών έδωσε νέα 18μηνη παράταση στη σύμβαση εκτέλεσης του έργου (48 μηνών από την υπογραφή του την Άνοιξη του 2023). Σημειώνεται ότι το έργο έχει αναλάβει ως οριστικός ανάδοχος η εταιρία ΜΕΤΚΑ.
Υπενθυμίζεται ότι τον Αύγουστο του 2024, το έργο διευρύνθηκε με τις εγκρίσεις των προαιρέσεων που αφορούν σε δύο συμπληρωματικές οδικές αρτηρίες.
Αναλυτικότερα, με την απόφασή του το ΥΠΟΜΕ χορήγησε παράταση συνολικής προθεσμίας με αναθεώρηση κατά δεκαοκτώ μήνες, ήτοι έως την 2α Σεπτεμβρίου 2028 για την ολοκλήρωση των εργασιών.
Το έργο συμβασιοποιήθηκε την Άνοιξη του 2023 και προέβλεπε 12 μήνες περίπου μελέτης εκ μέρους του αναδόχου.
Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ στα 210 εκατ. ευρώ (169,35 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ).
Το κυρίως έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 125 εκατ. ευρώ και η προαίρεση άλλα 85 εκατ. ευρώ.
Περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: Το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2χλμ και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7χλμ.
Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα: