MENU

Στην τελική ευθεία το master plan του λιμανιού της Πάτρας

Στόχος το άνοιγμα στην κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό

Το μοντέλο της υποπαραχώρησης συγκεκριμένων λιμενικών υπηρεσιών πιθανόν σε έναν επενδυτή, που θα αφορά τον τομέα της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού, προκρίνεται σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ για το λιμάνι του Κατακόλου και της Πάτρας.

Για το θέμα της αξιοποίησης των δύο λιμένων έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός πρόσληψης νομικού, χρηματο-οικονομικού και τεχνικού συμβούλου, προκειμένου να αποφασιστεί αν η υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων στα δύο λιμάνια θα αξιοποιηθεί από έναν ιδιωτή επενδυτή ή το καθένα ξεχωριστά ή ένας ενδιάμεσος συνδυασμός.

Στόχο, ωστόσο, αποτελεί η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια. Σύμφωνα με στελέχη της λιμενικής αγοράς η απόσταση των δύο λιμένων, που χαρακτηρίζονται διεθνούς ενδιαφέροντος, αναμένεται να μειωθεί κατά πολύ μετά και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργου. Έτσι, θα μπορούσε να υπάρξει μια συνδυασμένη αξιοποίηση από τον ίδιο επενδυτή.

Οι προοπτικές των λιμανιών

Στελέχη της αγοράς κρουαζιέρας αναφέρουν ότι οι δύο λιμένες μπορούν να αποκτήσουν ισχυρό brade name στη διεθνή αγορά κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού (σκάφη αναψυχής), καθώς με την παράδοση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος οι επισκέπτες θα μπορούν να επισκεφθούν με ασφάλεια και χωρίς καθυστέρηση τον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Ολυμπίας, παράλληλα να περιηγηθούν στην εμπορική αγορά της Πάτρας αλλά και να κατευθυνθούν οδικώς αν το επιθυμούν για εκδρομή και στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών.

Σημείωσαν ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όπου το τελευταίο διάστημα η κρουαζιέρα έχει αυξητική στάση χάριν στη στενή συνεργασία της διοίκησης του λιμένα με τους φορείς της πόλεις αλλά και της εξωστρέφειας που ακολουθεί η διοίκηση του λιμένα τα τελευταία χρόνια διαφημίζοντας το συγκεκριμένο προϊόν στη διεθνή αγορά.

Σημειώνεται ότι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος είναι μήκους 75 χιλ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατευθυνση. Αναμένεται ένα κομμάτι του να δοθεί στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2025, με το υπόλοιπο να είναι έτοιμο στα τέλη 2025 – αρχές 2026.

Σχετικά Άρθρα