Στην τελική ευθεία είναι πλέον οι προκηρύξεις των διαγωνισμών για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης στις περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας μετά τις καταστροφικές πλημμύρες «Daniel» και «Elias».
Πρόκειται, για έργα συνολικού ύψους 1,35 δισ. ευρώ και η διαδικασία δημοπράτησης αναμένεται αρχές Δεκεμβρίου. Μάλιστα, όπως ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, 5-6 Δεκεμβρίου πρόκειται να σταλούν οι προσκλήσεις σε τεχνικές εταιρείες, προκειμένου να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς ταχείας εκτέλεσης.
Τα έργα θα γίνουν βάσει του άρθρου 32 του νόμου 4412/2019, διαδικασία διαπραγμάτευσης με τους υποψηφίους αναδόχους χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, διευκολύνει την διεξαγωγή γρήγορων διαδικασιών για την ανάθεση δημόσιων έργων κάτω από έκτακτες συνθήκες.
Αναλυτικότερα σε ότι αφορά τα έργα για το οδικό δίκτυο αφορούν:
- Αποκατάσταση βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel») και «Elias» Δήμων: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278 εκατ. ευρώ
- Αποκατάσταση βλαβών των υποδομών των Δήμων Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ.
- Αποκατάσταση βλαβών των υποδομών των Δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184 εκατ. ευρώ.
- Αποκατάσταση βλαβών των υποδομών των Δήμων Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ
Πέντε έργα ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου
Σε ότι αφορά τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης, τα οποία διαιρούνται σε πέντε επιμέρους εργολαβίες, αφορούν:
- Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) με προϋπολογισμό 173,6 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
- Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής με προϋπολογισμό 57,66 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
- Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου με προϋπολογισμό 181,6 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
- Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200) με προϋπολογισμό 1,86 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
- Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) με προϋπολογισμό 37,2 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.