MENU

Στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Redex τα πρώτα έργα επέκτασης του Αεροδρομίου Αθηνών

Θα κατασκευαστεί επταόροφο κτίριο, απέναντι από το ξενοδοχείο Sofitel, με χώρους για τη στάθμευση 3.365 οχημάτων

Το έργο κατασκευής νέου σταθμού στάθμευσης αυτοκινήτων στην περίμετρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος, αλλά και του νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών ανέλαβε η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Redex, η οποία επικράτησε στο σχετικό διαγωνισμό που προκηρύχθηκε τον περασμένο Νοέμβριο.

Το πρώτο έργο προϋπολογισμού 88 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) αφορά στη ανάπτυξη νέων εγκαταστάσεων στάθμευσης στην έκταση όπου βρίσκεται το πάρκινγκ για τη βραχυχρόνια στάθμευση αυτοκινήτων, απέναντι από την πεζογέφυρα και το ξενοδοχείο Sofitel.

Το νέο πάρκινγκ θα αναπτυχθεί σε 7 ορόφους, θα έχει χωρητικότητα 3.365 θέσεων στάθμευσης και θα είναι συνολικού εμβαδού 98.600 τ.μ. Τα δύο πρώτα επίπεδα θα διατεθούν σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, οι οποίες εκτός από θέσεις στάθμευσης, θα έχουν στη διάθεσή τους γραφειακούς χώρους και πλυντήριο. Οι υπόλοιποι πέντε όροφοι θα καλύπτουν τόσο τις βραχυπρόθεσμες, όσο και τις μακροπρόθεσμες ανάγκες στάθμευσης αυτοκινήτων στο αεροδρόμιο.

Υπενθυμίζεται πως, επίσης τον περασμένο Νοέμβριο, το ΔΑΑ προκήρυξε διαγωνισμό και για τη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Για το δεύτερο αυτό έργο προβλέπεται να κατασκευαστούν, μεταξύ άλλων, μία νέα πίστα στάθμευσης 32 αεροπλάνων, δύο νέες γέφυρες εξυπηρέτησης (φυσούνες) που θα συνδέονται με την πίστα και ένας σταθμός εξυπηρέτησης αεροσκαφών 4.860 τ.μ.

Και τα δύο projects εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν μέχρι το καλοκαίρι τρίμηνο του 2027.

Επέκταση με επενδύσεις 1,3 δισ. ευρώ

Τα δύο παραπάνω έργα αποτελούν τις πρόδρομες επενδύσεις του ΔΑΑ, συνολικού ύψους 1,3 δισ. ευρώ περίπου έως το 2032, οι οποίες ασφαλώς περιλαμβάνουν και επέκταση της βασικής υποδομής του αεροδρομίου.

Βασικό χαρακτηριστικό του επενδυτικού προγράμματος είναι η περαιτέρω επέκταση του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού και του κτιρίου δορυφορικού αεροσταθμού, με συνολική αύξηση των χώρων κατά περίπου 148.000 τ.μ. (+68%) για την παροχή πρόσθετων εγκαταστάσεων διαχείρισης επιβατών, πρόσθετων αιθουσών επιβίβασης, νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, διευρυμένων χώρων λιανικής πώλησης και εστίασης, καθώς και των απαιτούμενων τροποποιήσεων του οδικού δικτύου και λοιπών υποδομών.

Μέχρι το 50% των επενδύσεων αναμένεται να υλοποιηθεί έως το 2028 και το υπόλοιπο μέρος μέχρι το 2032.

Δεδομένου ότι η διοίκηση του ΔΑΑ έχει ενημερώσει για την επίσπευση των επενδύσεων ο διαγωνισμός για το κύριο έργο επέκτασης του Ελευθέριος Βενιζέλος ενδέχεται να δημοπρατηθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025.

Στο μεταξύ η κοινοπραξία Anemos που αποτελείται από τους Grimshaw, Haptic, K-Studio με έδρα την Αθήνα, Arup, Leslie Jones, Triagonal και Plan A, έχει οριστεί να σχεδιάσει την επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) με την αρχιτεκτονική μελέτη του βασικού αεροσταθμού.

Σχετικά Άρθρα