Ωριμάζει το οδικό έργο ΣΔΙΤ που προκηρύχθηκε το 2022, εισερχόμενο πλέον στη Β1 Φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, ο οποίος θα καθορίσει αφενός τις λεπτομέρειες του έργου, τον τελικό του προϋπολογισμό και στο τέλος τον ανάδοχό του.
Ειδικότερα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε εγκρίνει πριν τις εθνικές εκλογές την άνοιξη του 2023 την ολοκλήρωση της Α΄ Φάσης του διαγωνισμού για το οδικό έργο Δράμα – Αμφίπολη, όπου ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εταιρίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ιντρακάτ, Άβαξ και η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος.
Πλέον, μετά τη σχετική απόφαση της αναθέτουσας αρχής, τα εν λόγω σχήματα προχωρούν στη Β1 Φάση για το έργο που έχει ως αρχικό προϋπολογισμό (με τιμές 2022) το ποσό των 248,5 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (200,4 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το δημόσιο προβλέπεται να καταβάλει στον ιδιώτη πληρωμές διαθεσιμότητας κατά τη διάρκεια της σύμβασης, η οποία εκτείνεται χρονικά σε 30 έτη.
Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ. Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων.
Αναβάθμιση βασικού άξονα και κατασκευή νέων τμημάτων
Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με εννέα κόμβους.Συνοπτικά ο ανάδοχος του έργου (Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης – ΙΦΣ) θα αναλάβει:
Τέλος, ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει τη συντήρηση / λειτουργία (ελαφριά και βαριά) του προαναφερθέντος τμήματος όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης με αντάλλαγμα πληρωμές διαθεσιμότητας κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου.