MENU

Στη γραμμή εκκίνησης το Μετρό Θεσσαλονίκης – Παρουσιάστηκε η εταιρική του ταυτότητα

Ξεκινά τη λειτουργία του στις 30 Νοεμβρίου και η τιμή του κομίστρου διαμορφώνεται στα 0,60 ευρώ

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το Μετρό Θεσσαλονίκης λίγες ημέρες πριν την επίσημη παράδοση του και σήμερα το πρωί (13/11) έγινε η παρουσίαση της εταιρικής του ταυτότητας, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.

Πρόκειται για ένα πεζό «μ» παρμένο από την εποχή του Βυζαντίου και έρχεται να αποτυπώσει την ιστορία της Θεσσαλονίκης και να δέσει στην σημερινή εποχή μέσα από ένα σύγχρονο μέσο μαζικής μεταφοράς όπως είναι το μετρό.

Το γράμμα «μ» έχει αποκτήσει μια καθαρή και γεωμετρική μορφή, αλληλοεπιδρώντας με τον κύκλο που το περιβάλλει, ενώ η σύνθεση του «μ» που οπτικά διακόπτει δυναμικά τον κύκλο, συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Μετρό, αποδίδοντας τη δυναμική της κίνησης και της προόδου. Επίσης, προστέθηκε η λέξη «ΜΕΤΡΟ», που συμβάλλει στην άμεση κατανόηση και αναγνωρισιμότητα της οπτικής ταυτότητας του νέου συστήματος μεταφορών και με στόχο να διασφαλίζεται ότι το λογότυπο είναι κατανοητό και εύκολα αναγνωρίσιμο από τους Έλληνες και από τους ξένους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης.

Η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε είναι η «Commissioner» και επιλέχθηκε λόγω της σύγχρονης και ευανάγνωστης μορφής της και όπως τονίστηκε στην εκδήλωση, ο λιτός Sans Serif σχεδιασμός με τις καθαρές απλές γραμμές, την κάνει ιδανική για χρήση σε περιβάλλοντα όπου η σαφήνεια και η λειτουργικότητα είναι πρωταρχικής σημασίας, όπως σταθμοί, σήμανση, και πληροφοριακά συστήματα.
Αναφορικά με τη χρωματική παλέτα του λογοτύπου που βρίσκεται σε λευκό φόντο, επιλέχθηκε το μπλε μαύρο, που συμβολίζει τη σταθερότητα, την ασφάλεια και την αίσθηση εμπιστοσύνης που πρέπει να εκπέμπει κάθε σύγχρονο σύστημα μεταφορών. Η χρήση ενός μόνο χρώματος μάλιστα ενισχύει τον λιτό και στιβαρό σχεδιασμό του.

Οι σταθμοί του Μετρό

Στις 30 Νοεμβρίου θα τεθεί σε εμπορική λειτυργία το Μετρό της συμπρωτεύουσας, αναβαθμίζοντας σημαντικά τις μετακινήσεις των κατοίκων της πόλης.

Οι 13 σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης που θα τεθούν πρώτοι σε λειτουργία, είναι οι:

ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ/ΕΚΘΕΣΗ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΠΑΠΑΦΗ, ΕΥΚΛΕΙΔΗ, ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ 25Ης ΜΑΡΤΙΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.

Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι το εισιτήριο στο Μετρό διαμορφώνεται στα 0,60 ευρώ, όπως και στα λεωφορεία, από 0,90 ευρώ που είνα σήμερα, ενώ παράλληλα, περιορίζονται σημαντικά τα κόστη των προϊόντων καρτών μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας.

Σύμφωνα με το υπουργείο επιλέγεται μία οικονομικά ορθολογική και μεταφορικά ελκυστική πολιτική κομίστρου, ώστε να ενισχυθεί η χρήση των δύο μέσων μαζικής μεταφοράς από τους πολίτες.

Η τοποθέτηση της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών:

«Το πεζό γράμμα «μ» αποτέλεσε μία προφανή επιλογή, ώστε να παραπέμπει άμεσα στο Μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο “Μ”, το οποίο χρησιμοποιείται, ευρέως, σε διάφορες παραλλαγές ανά τον κόσμο. Απλοποιήθηκε, έτσι, το βυζαντινό πεζό «μ» ώστε να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας. Όπως εξήγησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με τον τρόπο αυτό, επετεύχθη η καθαρότητα και η αναγνωρισιμότητα που απαιτείται σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών, ώστε το λογότυπο να είναι ευανάγνωστο και εύχρηστο σε κάθε του εφαρμογή.

Επιρροές από το Μετρό Νέας Υόρκης

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, δήλωσε:
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν πρόκειται απλώς να αλλάξει την καθημερινότητά μας, αλλά θα αναμορφώσει ολόκληρη την πόλη. Έτσι, η ταυτότητά του δεν είναι μόνο η ταυτότητα ενός έργου υποδομής, αλλά είναι η ταυτότητα της ίδιας της Θεσσαλονίκης. Ας λάβουμε υπόψιν ακόμα ότι και τα μετρό διεθνώς αντανακλούν την εικόνα των πόλεων τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η γραμματοσειρά του Μετρό της Νέας Υόρκης, η οποία έχει ταυτιστεί με την αισθητική της ίδιας της πόλης και υιοθετήθηκε ευρύτερα, ακόμα και στους υπολογιστές μας. 

Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε πριν από περίπου 20 χρόνια με τη σημερινή μορφή του, παρότι αρχικά σχεδιάστηκε ως δίδυμο έργο με το μετρό της Αθήνας, στην πορεία απέκτησε δική του ταυτότητα. Είναι πιο σύγχρονο, με διαφορετική τοπολογία σταθμών και ξεχωριστή αισθητική. 

Αυτή η ταυτότητα έχει ένα χαρακτηριστικό. Όπως φανερώνουν οι σταθμοί Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, αλλά και άλλοι πέντε που αναδεικνύουν τα ιστορικά και αρχαιολογικά επίπεδα, το μετρό της Θεσσαλονίκης συνδυάζει παρελθόν και μέλλον. Αυτή είναι και η ταυτότητα της πόλης. Είναι μία πόλη η οποία γεφυρώνει το παρελθόν με την ματιά προς το μέλλον. Η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. έφτιαξε λοιπόν ένα σήμα το οποίο έχει τη δυναμική του μέλλοντος παράλληλα με την παράδοση του παρελθόντος.

Το γράμμα «μ», εμπνευσμένο από την πεζή γραφή του σε εκκλησιαστικά κείμενα, μεταμορφώθηκε σε ένα σύγχρονο λογότυπο που χαρακτηρίζει το μετρό της πόλης και τη συνδέει με την παράδοσή της. Αυτό το σήμα φιλοδοξεί να αναγνωρίζεται διεθνώς ως η ταυτότητα της Θεσσαλονίκης.

Το Μετρό έχει ήδη μπει στη ζωή μας. Η λειτουργία του έχει δρομολογηθεί, και οι συρμοί κινούνται ήδη στις σήραγγες. Η 30η Νοεμβρίου θα είναι μια εμβληματική μέρα για τη Θεσσαλονίκη, μια μέρα που θα γιορτάσουμε όλοι μαζί».

Παρουσιάσεις για Μετρό Θεσσαλονίκης

Εφαρμογή οπτικής ταυτότητας Μετρό Θεσσαλονίκης

Λειτουργία και Συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης: Ασφάλεια του Συστήματος

Σχετικά Άρθρα