MENU

Στη γραμμή εκκίνησης της β΄ φάσης οι τρεις διεκδικητές του οδικού έργου ΣΔΙΤ των 445 εκατ. ευρώ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ και Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος προσέρχονται στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου

Στη δεύτερη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου για το οδικό έργο ΣΔΙΤ Μαυροβούνι – Έδεσσα, παράκαμψη Γιαννιτσών και παράκαμψη Χαλκηδόνας εισέρχονται οι υποψήφιοι διεκδικητές ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, όπως έγινε γνωστό από τη σχετική απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που είναι η αναθέτουσα αρχή.

Σημειώνεται ότι κατά την πρώτη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος είχε συμμετάσχει και η εταιρία Intrakat (νυν όμιλος μαζί με την Άκτωρ), η οποία όμως αποκλείστηκε από τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

Το έργο στον αρχικό του προϋπολογισμό ανέρχεται σε 445 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ στα 358,8 εκατ.), ωστόσο η τελική δαπάνη θα διαμορφωθεί μετά το πέρας του ανταγωνιστικού διαλόγου και των σχετικών μελετών. Πάντως η διάρκεια της σύμπραξης ΣΔΙΤ ανέρχεται κατά μέγιστο σε 30 έτη (3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη συντήρησης και λειτουργίας).

Ο ιδιωτικός φορέας – ανάδοχος θα αναλάβει:

  • Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων Μαυροβούνι – Έδεσσα (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του τμήματος με τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής — οδού Έδεσσας), Α/Κ Μαυροβουνίου και Α/Κ Ριζαρίου 9,423 χλμ., παράκαμψη Γιαννιτσών Α/Κ Γιαννιτσών και Α/Κ Παραλίμνης 8,913 χλμ., παράκαμψη Χαλκηδόνας , Α/Κ Χαλκηδόνας και Α/Κ Ελεούσας 6,340 χλμ.
  • Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 52,326 χιλιομέτρων και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα.

Τα τμήματα του νέου οδικού άξονα

Σημειώνεται πως η αναβάθμιση του οδικού άξονα Εθνική Οδός 2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, παράκαμψη Γιαννιτσών, παράκαμψη Χαλκηδόνας) σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (και συγκεκριμένα γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσας) ως εξής:

  • Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας. Νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού
  • ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους περίπου 6,34 χλμ.
  • Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας. Το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους 11 μέτρων συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και 13 μέτρων με τα ερείσματα.
  • Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14,07 χλμ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μέτρων, δεκατεσσάρων γεφυρών και κάτω ή άνω διαβάσεων συνολικού μήκους περίπου 363,41 μέτρων, 23 κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μέτρων περίπου, δύο ανισόπεδων κόμβων, 60 ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) και 25 διαβάσεων.
  • Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι. Το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους 11 μέτρων συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και 13 μέτρων με τα ερείσματα.
  • Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Το προς κατασκευή οδικό έργο αφορά την βελτίωσης της ΕΟ 2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road) για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.

Σχετικά Άρθρα