MENU

Στη φάση των δεσμευτικών προσφορών οδεύει το έργο επέκτασης της γραμμής 2 του μετρό προς Ίλιον

Το έργο των 550 εκατ. ευρώ διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ – Alstom και Intrakat – Άκτωρ – Μυτιληναίος

Την ώρα που οι δύο μετροπόντικες σκάβουν από το φρέαρ Κατεχάκη και το φρέαρ Βείκου για τη δημιουργία της γραμμής 4 του αθηναϊκού Μετρό, εξελίξεις καταγράφονται για το πιο ώριμο έργο νέας επέκτασής του και ειδικότερα για τη δημιουργία των τριών νέων σταθμών της γραμμής 2 προς το Ίλιον.

Προ ημερών δημοσιοποιήθηκε η θετική γνωμοδότηση της Περιφέρειας Αττικής επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Η νέα γραμμή, μήκους 4,18 χλμ., θα ενώσει την Ανθούπολη με το Ίλιον, υποστηρίζοντας τις μεταφορικές υποδομές στη δυτική Αθήνα και προβλέπεται να κατασκευαστεί σε 57 μήνες μετά την υπογραφή της τελικής σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου.

Το έργο αφορά σε ενεργό διαγωνισμό εκ μέρους της εταιρίας Ελληνικό Μετρό και εκτιμάται ότι θα εισέλθει στη δεύτερη φάση του μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024, καθώς αναμένεται η ολοκλήρωση εξέτασης των προσφορών εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Υπενθυμίζεται πως η επέκταση προκηρύχθηκε τον Ιανουάριο του 2023, ενώ φάκελοι συμμετοχής υποβλήθηκαν από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Alstom, την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος αλλά και την Intrakat. Δεδομένων των εξελίξεων μετά την εξαγορά της Άκτωρ από την Intrakat, η τελευταία κοινοπραξία ενδεχομένως να μεταβληθεί στο ένα της σκέλος.

Εντός του 2024 ο ανάδοχος του έργου

Το επόμενο βήμα για το συγκεκριμένο διαγωνισμό είναι η κατάθεση δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για όσα σχήματα βρεθούν στη δεύτερη φάση και η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου ενδεχομένως πριν τη λήξη του 2024.

Η νέα επέκταση της Γραμμής 2 έχει σχεδιαστεί για την κάλυψη πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών των δυτικών προαστίων, ενώ μελλοντικά πρόκειται να προχωρήσει προς τις Αχαρνές.

Το νέο τμήμα της Γραμμής 2, μετά την Ανθούπολη έχει τρεις σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο και θα συνδεθεί και με τη νέα Γραμμή 4, με ανταπόκριση στον σταθμό Ίλιον. Το εν λόγω τμήμα θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως.

Ο σταθμός Παλατιανή χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της Θηβών. Επίσης, επί της Θηβών, με δύο εισόδους εκατέρωθεν, στη διασταύρωση με την Ελαιών θα βρίσκεται και ο σταθμός Ίλιον.

Ο τελικός σταθμός Άγιος Νικόλαος χωροθετείται κάτω από τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήματος του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγίου Νικολάου.

Σχετικά Άρθρα