Στη μεγάλη προδιαγραφή που έχει η Πάτρα, με βάση το λιμάνι της και την προοπτική αξιοποίησής του, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, με τη δημιουργία τερματικού σταθμού κρουαζιέρας και μαρίνας να ξεχωρίζουν.
Ο κ. Γκίκας σημείωσε πως: «Το master plan του λιμένος της Πάτρας έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και βρίσκεται για υπογραφή στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, ώστε στην συνέχεια, να υποβληθεί στο ΣτΕ για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος».
Οι συγκεκριμένες δράσεις, σύμφωνα με τον υφυπουργό, εντάσσονται στον ευρύτερο αναπτυξιακό σχεδιασμό της κυβέρνησης για την αναβάθμιση σημαντικών λιμενικών υποδομών σε όλη την χώρα.
Η «βαρύτητα» της λιμενικής υποδομής
Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «το λιμάνι της Πάτρας έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για το Υπουργείο Ναυτιλίας, καθότι ανήκει στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, στο πλαίσιο του διαδρόμου Orient / East – Med και η περαιτέρω ανάπτυξή του θα προσφέρει πολλά οφέλη στην τοπική και εθνική οικονομία».
Επίσης, είπε ότι συζητείται η παραχώρηση -σε ό,τι αφορά τη χρήση της κρουαζιέρας- των λιμένων Κατάκολου και Πατρών, ως ενιαίο σύνολο, ώστε το ένα λιμάνι να επιχειρεί συμπληρωματικά και συνεργατικά με τον άλλο, χωρίς ανταγωνιστικό χαρακτήρα.