MENU

Σε νέο hot spot για υποδομές και ιδιωτικές επενδύσεις εξελίσσεται το Λαύριο

Αναβάθμιση λιμένα, επεκτάσεις Αττικής Οδού και Προαστιακού, αλλά και φιλόδοξα σχέδια real estate θα μεταμορφώσουν την περιοχή

Επενδυτική δραστηριότητα έλκει πλέον η Λαυρεωτική, καθώς τόσο ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση του λιμανιού, οι σχεδιαζόμενες επεκτάσεις του Προαστιακού και της Αττικής Οδού, όσο και το γεγονός ότι η περιοχή διαθέτει πλέον νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο δημιουργούν τις προϋποθέσεις αξιοποίησης των ιδιωτικών εκτάσεων.

Σε ό,τι αφορά στις υποδομές, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση πλειοψηφικού ποσοστού (50% +1 μετοχή) του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου, για το οποίο εκδήλωσαν ενδιαφέρον στις 30 Μαίου 2024, οκτώ υποψήφια επενδυτικά σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΙΝΤΕΡΚΑΤ, GULFTAINER COMPANY LTD, IOTC INVESTMENTS S.C.S., ISRAEL SHIPYARDS INDUSTRIES LTD και οι κοινοπραξίες JET PLAN SHIPPING Co LTD – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., GPH CRUISE PORT FINANCE LTD – PROMARINE S.A. και OLYMPIC MARINE S.A. – MSC CRUISES S.A.

Μετά την αξιολόγηση των φακέλων και της ικανότητας των υποψηφίων να περάσουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού αναμένεται η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.

Αν και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του διαγωνισμού και ασφαλώς της έναρξης έργων βελτίωσης του λιμένα Λαυρίου δεν είναι προς το παρόν οριοθετημένο, εν τούτοις αποτελεί την πιο ώριμη εξέλιξη αναβάθμισης των υποδομών της περιοχής.

Αργούν να φτάσουν Λαύριο, Αττική Οδός και Προαστιακός

Αντιθέτως σε εκκρεμότητα παραμένει η επέκταση του Προαστιακού προς Λαύριο, αλλά και το σχέδιο επέκτασης της Αττικής Οδού στην περιοχή.

Σε ότι αφορά το διαγωνισμό για την επέκταση του Προαστιακού από το Κορωπί προς το Λαύριο με αναθέτουσα αρχή την ΕΡΓΟΣΕ (στο πλαίσιο της συστάδας έξι διαγωνισμών που θα συνέδεαν τις ΒΙΠΕ με τα λιμάνια), αυτός βρίσκεται ακόμη στη δεύτερη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον αρχικό προϋπολογισμό το έργο υπολογιζόταν σε 390 εκατ. ευρώ.

Διέθετε μάλιστα εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τους πόρους ΕΣΠΑ, ωστόσο οι εξελίξεις στη Θεσσαλία μετά τις καταστροφικές πλημμύρες και η αναδιάρθρωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών που είναι σε εξέλιξη, άλλαξαν τις προτεραιότητες με αποτέλεσμα η ωρίμαση του διαγωνισμού να καθυστερεί.

Αντιστοίχως για την επέκταση της Αττικής Οδού προς το Λαύριο (η οποία εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό ανάπτυξης με ακόμη δύο επεκτάσεις προς Ραφήνα και Σήραγγα Ηλιουπόλεως (πέραν της επέκτασης της Λ. Κύμης) επίσης δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις, παρά το γεγονός ότι εδώ και ένα χρόνο έχει υποβληθεί Πρότυπη Πρόταση από το ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΑΒΑΞ για τις συγκεκριμένες οδικές υποδομές.

Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών έχει κατά καιρούς αναφερθεί στην ανάγκη νομοθετικής βελτίωσης του νέου θεσμού Πρότυπων Προτάσεων, χωρίς ωστόσο να προχωρά σε άλλο σχεδιασμό δημοπράτησης των εν λόγω έργων.

Προσέλκυση επενδύσεων real estate

Οι προοπτικές και οι δυνατότητες που δημιουργούνται σταδιακά στην ευρύτερη περιοχή γύρω από το λιμάνι του Λαυρίου, προσελκύουν όπως είναι φυσικό το επενδυτικό ενδιαφέρον ιδιωτικών κεφαλαίων που διαβλέπουν ευκαιρίες για τοποθέτηση στην τοπική αγορά ακινήτων.

Την ευκαιρία αξιοποίησης εκτάσεων στο Λαύριο έχει ήδη προαναγγείλει η διοίκηση της Κέκροψ, η οποία συμμετέχει μειοψηφικά σε δύο σημαντικά ακίνητα της περιοχής. Πρόκειται για δύο οικόπεδα συνολικής έκτασης 100 στρεμμάτων που κατέχει στο Λαύριο η Τράπεζα Πειραιώς (75%) με το σχήμα Κέκροψ, ΓΕΚ και Intracom.

Η δυνατότητα δημιουργήθηκε μετά την ολοκλήρωση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της περιοχής, που επιτρέπει έτσι την εμπορική αξιοποίηση ακινήτων για διάφορες χρήσεις.

Στο όλο project – που αφορά ένα μεγάλο παραθαλάσσιο οικόπεδο, αλλά και ένα μικρότερο μέσα στην πόλη του Λαυρίου – θα συμμετάσχει και η Dimand ως developer. Ακίνητο στην περιοχή διαθέτει επίσης η Premia Properties (από το χαρτοφυλάκιο της Pasal), η οποία θα εξετάσει υπό το νέο πλαίσιο την αξιοποίησή του.

Ρόλο στην περιοχή, ωστόσο, αναμένεται να παίξει και ο Δήμος, ο οποίος έχει συστήσει εταιρεία διαχείρισης ακινήτων, όπου έχουν εισφερθεί περίπου 9.500 στρέμματα (ήτοι αθροιστική έκταση μεγαλύτερης της επιφάνειας του Ελληνικού) και 60 ακίνητα. Κατά πληροφορίες, ο Δήμος διενεργεί ήδη επαφές για επιμέρους αναπτύξεις και αξιοποίηση μέσω ΣΔΙΤ.

Σχετικά Άρθρα