MENU

Σε κίνδυνο η χρηματοδότηση του έργου Νέα Καρβάλη – Τοξότες εξαιτίας της προσφυγής του ΒΙΟ.ΠΑ. Καβάλας

Για αντιδράσεις που φτάνουν στα όρια της παράνοιας έκανε λόγο ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος

Ηχηρό καμπανάκι για τον κίνδυνο απώλειας της χρηματοδότησης που αφορά το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της τελευταίας δεκαετίας στη χώρα, τη σύνδεση Νέα Καρβάλη – Τοξότες έκρουσε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος κατά την τοποθέτησή του στο 8ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης.

Με αφορμή την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) από τη διοίκηση του Βιοτεχνικού Πάρκου Καβάλας, ο κ. Ταχιάος αν και δεν την κατονόμασε, έκανε λόγο για «αντιδράσεις που φτάνουν στα όρια της παράνοιας».

Ο υφυπουργός ανέφερε συγκεκριμένα πως «έχουμε ένα έργο που δεν αφορά αμέσως τη Θεσσαλονίκη, αλλά συνδέεται, που είναι η σύνδεση του νέου λιμένος της Νέας Καρβάλης με τους Τοξότες. Οι αντιδράσεις που φτάνουν στα όρια της παράνοιας, δεν επιτρέπουν να προχωρήσουν έργα τα οποία έχουν στρατηγική σημασία για τη χώρα, το οποίο είχε σχεδιαστεί μάλιστα στο πλαίσιο ενός υπερσχεδιασμού για τον ελληνικό σιδηρόδρομο που αφορά στη σιδηροδρομική Εγνατία, και το οποίο κινδυνεύει να απωλέσει εάν δεν προχωρήσει τη χρηματοδότηση από το CEF. Ένα πολύ σημαντικό έργο για την Ανατολική Μακεδονία – Θράκη», είπε χαρακτηριστικά.

Το υπουργείο ύστερα από την ταχύτατη διαγωνιστική διαδικασία είχε εκτιμήσει ότι η συμβασιοποίηση του έργου θα μπορούσε να επιτευχθεί εντός του πρώτου τριμήνου της χρονιάς, πιθανότητα που «χλωμιάζει» επικίνδυνα δεδομένων των καθυστερήσεων που αναμένεται να επιφέρει η προσφυγή.

Από την πλευρά της η διοίκηση της ΒΙΟ.ΠΑ. Καβάλας έχει επισημάνει πως δεν αντιτίθεται στον σιδηρόδρομο, καθώς εγγυάται την ανάπτυξη ενός λιμανιού.

Εκτιμά όμως ότι η χάραξη που προτείνεται δημιουργεί προβλήματα σε ένα από τα οικοδομικά τετράγωνα του ΒΙΟ.ΠΑ. Κι αυτό γιατί οι αποζημιώσεις για την απαλλοτρίωση αφορούν μόνον την έκταση που θα χρειαστεί ο σιδηρόδρομος τη στιγμή που κινδυνεύει να καταστραφεί ολόκληρο το οικοδομικό τετράγωνο δεδομένου ότι αυτή η αλλαγή επηρεάζει τον συντελεστή δόμησης και κατά συνέπεια την οικοδομησιμότητα.

Νέα χάραξη του σιδηροδρομικού δικτύου

Η διοίκηση ανησυχεί πώς οι επιχειρηματίες που είχαν «κλείσει» τον χώρο θα απαιτήσουν πίσω τις προκαταβολές και προτείνει νέα χάραξη, η οποία θα εξασφαλίζει μια μετατόπιση λίγα μέτρα νότια του βιοτεχνικού πάρκου προς τη θάλασσα.

Υπενθυμίζεται ότι η χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής προβλέπει σταθμό εντός της Βιομηχανικής Περιοχής.

Το έργο της κατασκευής της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής έχει κατακυρωθεί στην ΤΕΡΝΑ, η οποία αναδείχτηκε μειοδότης στον διαγωνισμό, στον οποίο έδωσαν το «παρών» πέντε σχήματα.

Έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη(CEF) 2021-2027» εφόσον ξεκινήσει άμεσα και αφορά σε εργασίες για την κατασκευή της υποδομής, επιδομής και πέντε σιδηροδρομικών σταθμών/στάσεων για νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Ν. Καρβάλη – Τοξότες (περιοχή Ξάνθης), μήκους περίπου 32 χλμ. καθώς και του κλάδου από τη Ν. Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους περίπου 5,3 χλμ.

Με το έργο αυτό, επιτυγχάνεται η σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα προχωρά και η σύνδεση με το δίκτυο των γειτονικών χωρών.

Με τη συμβασιοποίηση του έργου, το οποίο θα απαιτήσει μία κατασκευαστική περίοδο περίπου 3,5 ετών για την ολοκλήρωσή του, κλείνει πλέον μια εκκρεμότητα αρκετών χρόνων στην περιοχή και μπαίνουν οι βάσεις για την περαιτέρω αναβάθμιση και επέκταση του δικτύου σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα.

Σχετικά Άρθρα