MENU

Σχέδιο ανάδειξης των υπεραξιών του τομέα Παραχωρήσεων επεξεργάζεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ο επικεφαλής του ομίλου Γ. Περιστέρης επαναβεβαίωσε πως υπάρχουν επενδυτικές προτάσεις για συμμετοχή στο asset της Αττικής Οδού

Με τη μερική ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Ε65, η παραχώρηση της Κεντρικής Οδού – που αποτελεί μέλος των εταιρειών του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ανεβάζει στροφές, περιμένοντας 9.000 -10.000 διελεύσεις ημερησίως και ακολούθως αύξηση εσόδων.

Δεν είναι τυχαία δε η αναφορά του CEO της παραχωρησιούχου, κ. Ρ. Αντωνακόπουλου, πως ο Ε65 από «ασχημόπαπο θα μετατραπεί σε κύκνο».

Υπενθυμίζεται πως το μεσαίο τμήμα του Ε65, παρά τα προβλεπόμενα έσοδα διοδίων, δεν μπορούσε να αναπτύξει την πλήρη δυναμική του εφόσον έλειπε το νότιο τμήμα (από Λαμία προς Ξυνιάδα) και χωρίς την προοπτική ολοκλήρωσης του βόρειου τμήματος που θα τον καθιστούσε πλήρη κάθετο άξονα στην κεντρική Ελλάδα (συμπληρωματικά της Αθηνών – Θεσσαλονίκης και της Ιόνιας Οδού) έως την Εγνατία.

Τα εγκαίνια του δρόμου πέρα από τα οφέλη στην περιοχή της Θεσσαλίας και της διασύνδεσης με κεντρική Ελλάδα και Μακεδονία, έρχονται να προσθέσουν αξία στον τομέα Παραχωρήσεων του ομίλου, ο οποίος έχει καταστεί κυρίαρχος τόσο σε οδικές υποδομές, όσο και σε υποδομές θαλάσσιων και αεροπορικών μεταφορών.

Μετά τη συμβασιοποίηση της Εγνατίας Οδού, την ανάδειξη του ομίλου ως προσωρινού αναδόχου σε Αττική Οδό και για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, αλλά και τα συμβόλαια για τα λιμάνια και το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο τομέας έχει αποκτήσει μεγάλο μέγεθος ως δραστηριότητα, αλλά και ως επενδυμένα κεφάλαια.

Επιδίωξη η βέλτιστη αξιοποίηση των παραχωρήσεων

Χθες (23/4) στο περιθώριο των εγκαινίων του Ε65, ο επικεφαλής του ομίλου κ. Γ. Περιστέρης επανέλαβε πως ο όμιλος επιδιώκει τη βέλτιστη αξιοποίηση του τομέα, χωρίς ωστόσο να έχει αποφασίσει τον τρόπο καταγραφής υπεραξιών.

Η ιδέα απόσχισης και ανεξάρτητης χρηματιστηριακής εκπροσώπησης του τομέα είναι μια εκδοχή, η οποία ωστόσο βαρύνεται από την εμπειρία αντίστοιχων ευρωπαϊκών και μη παραδειγμάτων που στη συγκυρία «υποφέρουν».

Μια δεύτερη εκδοχή αφορά στην διάθεση ποσοστών μέρους των ελεγχόμενων assets.

Με βάση την τελευταία υπόθεση, ο κ. Περιστέρης επαναβεβαίωσε πως ο όμιλος έχει υποδεχθεί επενδυτικές προτάσεις για συμμετοχή στο asset της Αττικής Οδού – για το οποίο είναι προσωρινός ανάδοχος – σημειώνοντας ωστόσο πως προς το παρόν αυτές οι προτάσεις δεν απασχολούν τον όμιλο.

Υπενθυμίζεται εξάλλου πως το οικονομικό κλείσιμο της Αττικής Οδού και η μεταβίβαση της στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από το σημερινό φορέα λειτουργίας (Άκτωρ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ ) έως τον Οκτώβριο εξαρτάται από την ολοκλήρωση των διαδικασιών εκ μέρους του δημοσίου.

Στην παρούσα φάση το ΤΑΙΠΕΔ προετοιμάζει το φάκελο της σύμβασης που θα αποσταλεί προς έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε μετά από αυτή τη διαδικασία η σύμβαση να οδεύσει προς κύρωση στη Βουλή.

Επιπλέον από τα τέλη Μαρτίου 2024, ο όμιλος μαζί την Εgis είναι οριστικοί ανάδοχοι του έργου και της λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού (μετά από αναμονή δύο και πλέον ετών), γεγονός που εκτιμάται ότι θα οδηγήσει μέσα στο 2024 στην οριστική σύμβαση.

Τέλος, σε ότι αφορά το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ όπου και πάλι έχει επικρατήσει ο ίδιος κατασκευαστικός όμιλος, πέρα από τα «σαμαράκια» των προσφυγών, το μελετητικό fine tuning, τις αρχαιολογικές εγκρίσεις κ.α. μένει να φανεί η διελκυστίνδα μεταξύ των ενδιαφερομένων επενδυτών για συμμετοχή στο project, με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ωστόσο να διατηρεί τον πρώτο λόγο.

Σχετικά Άρθρα