MENU

«Σαλπάρει» ο ΟΛΠ με το επενδυτικό πλάνο των 300 εκατ. ευρώ

Οι νέες υποδομές ενισχύουν τις δυνατότητες του λιμένα τόσο στην εξυπηρέτηση των κρουαζιέρας όσο και του εμπορικού τομέα

Κατά το ήμισυ περίπου έχει ολοκληρωθεί το επενδυτικό πλάνο του ΟΛΠ, συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ, καθώς μέχρι τα τέλη του 2023 είχαν υλοποιηθεί επενδύσεις 155 εκατ. ευρώ.

Τα υπόλοιπο ποσό των περίπου 150 εκατ. ευρώ αφορά κυρίως σε δύο έργα: Την επέκταση του νότιου προβλήτα που θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μέτρων) με δύο επιπλέον θέσεις και την αναβάθμιση των υποδομών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.

Πιο συγκεκριμένα, σε ότι αφορά την επέκταση του προβλήτα για την κρουαζιέρα έχουν ολοκληρωθεί έργα ύψους 40,8 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 136 εκατ. ευρώ που προβλέπει το business plan.

Στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη έχουν εκταμιευτεί τα 38,6 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 55 εκατ. ευρώ που είχαν προϋπολογιστεί. Ειδικά σε ότι αφορά το τελευταίο έργο, πρόσφατα πραγματοποιήθηκε από τον ΟΛΠ η προμήθεια δύο νέων ναυπηγικών γερανών, τύπου double level luffing jib cranes, συνολικής αξίας περίπου 8 εκατ. ευρώ.

Οι συγκεκριμένοι γερανοί δημιουργούν νέα δεδομένα παρεχόμενων υπηρεσιών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, καθώς διαθέτουν ανυψωτικές ικανότητες 40 τόνων και μπορούν να εξυπηρετούν εργασίες επισκευής για πλοία μέχρι 55 μέτρα ύψος.

Αυτό ουσιαστικά σηματοδοτεί μια νέα εποχή, τερματίζοντας την ιστορία πολλών δεκαετιών στη ζώνη Περάματος, η οποία δεν διέθετε γερανούς στην αποβάθρα, αλλά βασιζόταν για τη λειτουργία του ναυπηγείου αποκλειστικά σε κινητούς γερανούς.

Έτοιμο να λειτουργήσει το νέο car terminal

Η τρίτη μεγάλη επένδυση του επενδυτικού πλάνου, αυτή δηλαδή της επέκτασης του car terminal έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται να τεθεί σύντομα σε λειτουργία. Το κόστος της επένδυσης ανήλθε στα 20 εκατ. ευρώ

Πρόκειται για μία πολύ σημαντική προσθήκη, σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΛΠ, καθώς λόγω της έλλειψης χώρων στάθμευσης οι εισαγωγείς αυτοκινήτων αναγκάζονται να «παρκάρουν» τα καινούρια αυτοκίνητα για αρκετό χρονικό διάστημα στο λιμάνι του Πειραιά.

Επίσης, μέσα στο 2024 αναμένεται να παραδοθεί και η υπόγεια διασύνδεση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων με τον χώρο logistics, μία επένδυση 6 εκατ. ευρώ από τα οποία ήδη έχουν εκταμιευτεί τα 3,3 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση του ΟΛΠ σε παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εταιρείας σε αναλυτές στάθηκε ιδιαίτερα στον τομέα της κρουαζιέρας στον οποίο γίνεται και η μεγαλύτερη επένδυση. Τα ανώτατα στελέχη του οργανισμού ανέφεραν ότι ο συγκεκριμένος κλάδος έχει κάνει μία πολύ δυνατή επανεκκίνηση μετά την πανδημία, με 1,5 εκατ. επιβάτες το 2023 έναντι 880 χιλιάδων το 2022.

Τα στοιχεία μέχρι στιγμής είναι ενθαρρυντικά και για το 2024, καθώς υπάρχουν ήδη 850 κρατήσεις όταν πέρυσι οι κρατήσεις έφτασαν μόλις τις 760 για όλο το χρόνο.

Αλλά και στην ακτοπλοΐα, η κατάσταση έχει βελτιωθεί αισθητά με 16,8 εκατ. επιβάτες το 2023 χωρίς όμως να έχει φτάσει ακόμα τα προ πανδημίας επίπεδα. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΛΠ η επένδυση που αφορά στην κρουαζιέρα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 2026.

Σχετικά Άρθρα