Εκπρόσωποι του ευρωπαϊκού επιχειρείν συμφωνούν στην άποψη ότι τα αποτελέσματα του COP28 θα επιταχύνουν τη μετάβαση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Έρευνα της BayWa r.e. διαπίστωσε ότι το 67% τάσσεται με το προαναφερθέν επιχείρημα, ενώ το 13% διαφωνεί, λέγοντας ότι θα την επιβραδύνει.
Το δείγμα προήλθε από 2.500 στελέχη σε θέση ευθύνης από Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία. Μάλιστα, στη Γερμανία το 22% πιστεύει ότι η διάσκεψη δεν θα έχει σημαντική επιρροή στην πράσινη μετάβαση, ενώ το 17% των ηγετών της Γαλλίας πιστεύει ότι θα επιβραδύνει τη μετάβαση στη χώρα τους.
Πώς μοιράζονται οι ευθύνες
Σύμφωνα με την έρευνα, οι εθνικές κυβερνήσεις (21%) έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη για την πράσινη μετάβαση, ενώ η πρόσθετη λογοδοσία σε ευρωπαϊκό επίπεδο μοιράζονται σε μεγάλο βαθμό οι περιφερειακοί οργανισμοί (17%) καθώς και οι επιχειρήσεις και οι πολίτες (16% αντίστοιχα). Ωστόσο, στην Ισπανία, οι ηγέτες των επιχειρήσεων αυτοαποκαλούνται ως οι πιο υπεύθυνοι για την πράσινη μετάβαση (21%), ενώ οι ηγέτες των επιχειρήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου επισημαίνουν ότι οι περιφερειακοί οργανισμοί είναι πιο υπεύθυνοι (20%).
«Η έρευνά μας μας δείχνει το εύρος της πρόκλησης που βρίσκεται ακόμη μπροστά μας για την επιτάχυνση της μετάβασης στις ανανεώσιμες πηγές», δήλωσε ο Matthias Taft, Διευθύνων Σύμβουλος της BayWa r.e. Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις είναι έτοιμες να βαδίσουν ως προς αυτή την κατεύθυνση, με το 80% να έχει ήδη μια στρατηγική για την πράσινη ενέργεια, αλλά σχεδόν οι μισές (48%) των επιχειρήσεων μόλις ξεκινούν.
Τα εμπόδια και η «επιμονή» στην έλλειψη
Παρά τη συγκεκριμένη πρόοδο, εξακολουθεί να υπάρχει μια σειρά από εμπόδια για τις επιχειρήσεις να επιτύχουν τους στόχους τους για την πράσινη ενέργεια.
Το 1/4 (26%) των ευρωπαίων επιχειρηματιών δηλώνει ότι η διαθεσιμότητα πράσινων υποδομών είναι το κορυφαίο εμπόδιο, με γραφειοκρατία και κόστους να συμπληρώνουν την τριάδα των βασικότερων προκλήσεων.
Στη Γαλλία, η έλλειψη δεξιοτήτων αποτελεί κορυφαίο εμπόδιο (27%), στην Ισπανία είναι η έλλειψη δέσμευσης διοίκησης/προσωπικού (27%), ενώ η έλλειψη δέσμευσης των καταναλωτών είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στη Γερμανία (28%).