Το «καλάθι» των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ προσπαθεί να «γεμίσει» η Aktor, καθώς, για την ώρα, είναι μία από τις δραστηριότητες που εμφανίζει μεγάλα… «κενά», τη στιγμή που η διοίκησή της έχει υποσχεθεί ότι θα αποτελέσει έναν από τους τομείς που θα φέρει λειτουργικά κέρδη δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ στο προσεχές μέλλον.
Κατά συνέπεια, η απόκτηση της Άκτωρ Παραχωρήσεις από την Ελλάκτωρ μοιάζει σαν κάτι με «μονόδρομο» για την εταιρεία που δεν έχει να παρουσιάσει σημαντικές συμβάσεις παραχώρησης, ιδίως σε «βαριές» υποδομές (π.χ. Αττική Οδός κ.α.) που φέρνουν έσοδα και εγγυόνται ροές και μερίσματα, παρά μόνο κάποια κτηριακά έργα ΣΔΙΤ που κέρδισε.
Με την υποσημείωση, όμως, ότι για τις τρεις φοιτητικές εστίες που προκηρύχθηκαν μέσω ΣΔΙΤ (Πανεπιστήμια Κρήτης, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας), ουδείς από τους άλλους ισχυρούς ομίλους ενδιαφέρθηκε στην τελική φάση!
Το οποίο σημαίνει, ότι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ και ΜΕΤΚΑ δεν θεώρησαν τα έργα ως… εγγυημένη ευκαιρία!
Κατά συνέπεια, με τις τρεις φοιτητικές εστίες, συν το νέο κτήριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών (επίσης μέσω ΣΔΙΤ η κατασκευή του), συνολικής αξίας σχεδόν 500 εκατ. ευρώ, αλλά και μια μειοψηφική συμμετοχή στην οδική σύμβαση παραχώρησης του Μορέα (Κόρινθος – Τρίπολη – Σπάρτη), προφανώς, το «καλάθι» με τις συμβάσεις παραχώρησης και τα ΣΔΙΤ δεν δείχνει πολύ ελκυστικό.
Για αυτό, λοιπόν, στην Aktor επιχειρούν να ολοκληρώσουν τη συμφωνία για την εξαγορά της Άκτωρ Παραχωρήσεις, ώστε ο όμιλος κινηθεί ταχύτερα και προς αυτή την κατεύθυνση.
Ίδρυση θυγατρικής για έργα παραχωρήσεων
Ήδη, λοιπόν, κι ενώ αναμένεται η κατάληξη των διαπραγματεύσεων με την Ελλάκτωρ τόσο για την έκβαση των επαφών αλλά και όσον αφορά στο πιθανό τίμημα (για το οποίο πρέπει να προσμετρηθεί ότι θα υπάρχει δανεισμός και ότι θα απουσιάζει πλέον η χρυσοφόρα Αττική Οδός), η Aktor προχώρησε προ ημερών στη σύσταση της θυγατρικής «Aktor Συμμετοχές σε Έργα Παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ», με διάρκεια 99 ετών και αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 100.000 ευρώ.
Προφανώς η εταιρεία αυτή θα αποτελέσει το «όχημα» στο οποίο θα μπούνε τα μερίδια της Άκτωρ Παραχωρήσεις σε διάφορες συμβάσεις, όπως στην Ολυμπία Οδό, τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, τη Γέφυρα Ρίο – Αντίρριο, στον Μορέα, αλλά και σε ΣΔΙΤ όπως ο άξονας Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη ή ο ΒΟΑΚ, μαζί με το αρδευτικό ΣΔΙΤ Ταυρωπού.
Κατά συνέπεια, αναμένεται η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με την Ελλάκτωρ, όπου έχει μπει dead line έως το τέλος Απριλίου.
Μια θετική κατάληξη, θα «γεμίσει το κενό» της Aktor στις παραχωρήσεις γρηγορότερα, αλλά προφανώς, όχι με τα μεγέθη που θα πετύχαινε αν δεν είχε «βαρύνει» η Άκτωρ Παραχωρήσεις από τον δανεισμό που πήρε η Ελλάκτωρ με εγγύηση έσοδα των συμβάσεων αυτών.
Αν κάτι «στραβώσει», η Aktor θα πρέπει να αναζητήσει άλλον τρόπο για να εξασφαλίσει σημαντικά έσοδα από την δραστηριότητα των Παραχωρήσεων/ΣΔΙΤ, καθώς, ουδείς μπορεί να εγγυηθεί ότι η εταιρεία θα κερδίζει όλους τους νέους διαγωνισμούς που προχωρούν μέσω αυτού του είδους των συμβάσεων.