MENU

Πρόσω ολοταχώς το έργο αναμόρφωσης της Μαρίνας Αγίου Κοσμά

Θα φιλοξενεί περισσότερα από 300 mega yachts, ενώ στη χερσαία ζώνη θα υπάρχουν περιορισμοί ως προς τη δόμηση

Ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίησή του που θα συντελέσει στην αναμόρφωση της αθηναϊκής ριβιέρας, βρίσκεται το έργο της Μαρίνας Αγίου Κοσμά ως βασική υποδομή του παραλιακού μετώπου του Ελληνικού, καθώς το ΥΠΕΝ δημοσιοποίησε τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Στην έκταση που αναλογεί στην mega επένδυση του Ελληνικού αναλογεί ως γνωστόν η αναμόρφωση της υφιστάμενης μαρίνας, η οποία αποτελεί έργο της πρώτης 5ετίας για την παραχωρησιούχο Lamda Development.

Οι προκαταρκτικές εργασίες έχουν ξεκινήσει στη Μαρίνα, θαλάσσιας 528 στρεμμάτων και χερσαίας περίπου 32 στρεμμάτων, στην οποία αναμένονται να ελλιμενίζονται εκατοντάδες σκάφη αναψυχής ή mega yachts (πάνω από 300 με μήκος έως 80 μέτρα).

Ο αρχικός προϋπολογισμός επένδυσης εκ μέρους της Lamda Development (η οποία ελέγχει και τη Μαρίνα Φλοίσβου) ανερχόταν στα 25 εκατ. ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026, ωστόσο δεδομένης της συγκυρίας κόστους χρήματος και υλικών, ενδεχομένως το budget να ανέβει.

Με τον προτεινόμενο γενικό σχεδιασμό της Μαρίνας Αγίου Κοσμά, η συνολική επιφάνεια της θαλάσσιας ζώνης της μαρίνας ανέρχεται σε περίπου 528 στρέμματα και περιλαμβάνει την υφιστάμενη λιμενολεκάνη, η οποία οριοθετείται από τα παραλιακά μέτωπα όπισθεν των οποίων αναπτύσσεται η χερσαία ζώνη, καθώς και τα πρόσγεια αυτής.

Η είσοδος στη λιμενολεκάνη θα γίνεται όπως και σήμερα από τα βορειοδυτικά.

Η χερσαία ζώνη της μαρίνας είναι συνολικής επιφάνειας 31,4 στρεμμάτων. Η πρόσβαση των πεζών στη χερσαία ζώνη θα είναι ελεύθερη και θα πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο μέσω του ανατολικού ορίου.

Περιορισμένη δόμηση

Με την προβλεπόμενη αναδιάταξη της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, διακρίνονται σε αυτή δυο τομείς χρήσεων και λειτουργιών με συγκεκριμένους όρους και περιορισμούς δόμησης.

Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στη μαρίνα θα ανέρχεται σε 900 τ.μ. (συντελεστής δόμησης 0,20) και θα περιλαμβάνει χρήσεις σχετικές με τη διοίκηση και τη λειτουργία της μαρίνας (όπως κτίριο διοίκησης και γραφεία, πύργο ελέγχου, μικρό κατάστημα, αποθηκευτικούς χώρους, χώρους υγιεινής, χώρους Η/Μ εγκαταστάσεων κλπ.).

Η μαρίνα θα περιλαμβάνει ακόμη διαμορφωμένες υπαίθριες εγκαταστάσεις, πεζοδρόμους, χώρους στάθμευσης και χώρους πρασίνου. Η προβλεπόμενη μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση επί λιμενικών έργων είναι εξαιρετικά μικρή (μόνο 219,25τ.μ.). Με το τρόπο αυτό ικανοποιούνται οι ανάγκες της μαρίνας σε κτιριακές υποδομές χωροθετημένες πλησίον των θέσεων ελλιμενισμού και ταυτόχρονα δεν θίγεται η πολεοδομική οργάνωση, ούτε ουσιαστικά επηρεάζονται τα πολεοδομικά μεγέθη της «Γειτονιάς Μαρίνας Αγίου Κοσμά» και συνολικά του παραλιακού μετώπου.

Οι χώροι Η/Μ εγκαταστάσεων της μαρίνας δύνανται να περιλαμβάνουν υποσταθμούς, αντλιοστάσια, εγκαταστάσεις πυρόσβεσης, χώρους φύλαξης αντιρρυπαντικού εξοπλισμού, συστήματα διαχείρισης αποβλήτων, αποθηκευτικούς χώρους και κάθε άλλη συναφή υποδομή, η οποία υποστηρίζει τη λειτουργία των Η/Μ εγκαταστάσεων και δικτύων της μαρίνας.

Οι χώροι αυτοί δύνανται να περιλαμβάνουν μονάδα αφαλάτωσης αποκλειστικά για τις ανάγκες υδροδότησης της μαρίνας και κυρίως των σκαφών. Επίσης, οι Η/Μ εγκαταστάσεις δύνανται να περιλαμβάνουν κατάλληλης κλίμακας μονάδα βιολογικού καθαρισμού αποκλειστικά για τις ανάγκες της μαρίνας.

Σχετικά Άρθρα