Τα υποψήφια κοινοπρακτικά σχήματα που είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για το διαγωνισμό Παραχώρησης του αεροδρομίου στην Καλαμάτα αναμένεται να προσκαλέσει σύντομα το Υπερταμείο, προκειμένου να καταθέσουν τις δεσμευτικές οικονομικές τους προσφορές.
Σύμφωνα με την εκτίμηση του διευθύνοντος συμβούλου του Υπερταμείου Γρηγόρη Δημητριάδη στο περιθώριο δημοσιογραφικής εκδήλωσης, έως το τέλος του έτους θα υπάρξει ανάδοχος.
Το ίδιο το Υπερταμείο διεκδικεί επίσης συμμετοχή ύψους 10% στο νέο φορέα που θα αναλάβει τη συντήρηση, λειτουργία και εκμετάλλευση του περιφερειακού αεροδρομίου, υπογραμμίζοντας έτσι το μετασχηματισμό του ως Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο που θα έχει την ευχέρεια τοποθέτησης σε επενδυτικά assets και εταιρείες.
Υπενθυμίζεται πως ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει τέσσερεις κοινοπραξίες και συγκεκριμένα οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMRAirports, Μetlen – Corporation America Airports, EgisAirport – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Aéroports dela Coted’Azur και FraportAG – Delta Airport Investments – ΠΗΛΕΑΣ (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου) για τη συντήρηση, λειτουργία και εκμετάλλευση του αεροδρομίου για 40ετή περίοδο.
Σημειώνεται πως το αεροδρόμιο που φέρει την επωνυμία «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη εξαιτίας των μεγάλων τουριστικών επενδύσεων στη Μεσσηνία, με προεξάρχουσα ασφαλώς το Costa Navarino της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.
Η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο από το 2010 εκτοξεύθηκε κατά 250% περίπου ως το 2022, ενώ εκτιμάται ότι θα φτάσει τους 500.000 επιβάτες πριν τη συμπλήρωση της δεκαετίας.
Προετοιμασία του διαγωνισμού για 22 αεροδρόμια της ΥΠΑ
Πέρα από την παραπάνω εξέλιξη το Υπερταμείο επεξεργάζεται την προκήρυξη του διαγωνισμού για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία ανήκουν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Κατά τις αναφορές της διοίκησης και στον συγκεκριμένο διαγωνισμό θα επιδιωχθεί η διατήρηση ποσοστού εκ μέρους του Υπερταμείου, ωστόσο παραμένει υπό εξέταση η τελική του μορφή, καθώς τα 22 προς δημοπράτηση αεροδρόμια δεν έχουν το ίδιο εμπορικό ενδιαφέρον.
Το Υπερταμείο αναμένει την έκθεση των συμβούλων χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο αυτά να αξιοποιηθούν με διαφορετική μέθοδο από αυτήν της Παραχώρησης, ενδεχομένως και μέσω ΣΔΙΤ, με το δημόσιο να αναλαμβάνει μέρος του επενδυτικού κόστους.