MENU

Προς υποβολή προσφορών για τον κάθετο οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη

Το έργο, το οποίο θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, είναι εκτιμώμενης αξίας 248 εκατ. ευρώ με τη διάρκεια της σύμβασης να φτάνει τα 30 έτη

Κι όμως… προχωράει! Στη φάση υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών εισέρχεται το οδικό έργο ΣΔΙΤ για τον κάθετο άξονα Δράμα – Αμφίπολη, σχεδόν δύο χρόνια από τότε που εγκρίθηκε το πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού για την πρόσκληση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και 14 μήνες από τότε που εγκρίθηκε η πρόσκληση συμμετοχής στον διάλογο των υποψήφιων επενδυτών (αυτός εκκίνησε το περασμένο καλοκαίρι). Για την ιστορία, η εκδήλωση ενδιαφέροντος πραγματοποιήθηκε στις 5 Δεκεμβρίου 2022.

Σημειώνεται πως το έργο, το οποίο θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, είναι εκτιμώμενης αξίας 248 εκατ. ευρώ και διάρκειας έως 30 ετών με τα πρώτα 3 – 4 έτη να αφορούν στο κατασκευαστικό του αντικείμενο.

Πλέον, ολοκληρώθηκε προ εβδομάδων το στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου με τη συμμετοχή των εταιριών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Άβαξ και της κοινοπραξίας Άκτωρ Παραχωρήσεις – Metlen και ανοίγει ο δρόμος για την υποβολή οικονομικών προσφορών, σε χρόνο που θα ορίσει προφανώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Να αναφέρουμε ότι εκτός διαγωνισμού έχει μείνει ο όμιλος Aktor.

Πρόκειται για έργο με το οποίο θα αναβαθμίσει την οδική σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό, ενώ θα παρέχει και άνετη σύνδεση με τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης. Ο δρόμος θα έχει χαρακτηριστικά άξονα ταχείας κυκλοφορίας.

Στο πλαίσιο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα αναβαθμίσει την κύρια αρτηρία σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ., την κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.

Αναλυτικότερα, ο ιδιώτης επενδυτής θα αναλάβει:

· Την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους περίπου 29,5 χλμ., Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους 13,5 χλμ. Επίσης, θα κατασκευαστούν οι ανισόπεδοι κόμβοι Μεσορράχης, Παλαιοκώμης, Μ. Σουλίου, Ροδολίβους, Πρώτης, Ν. Μπάφρας, Αγγίτη, Μαυρολεύκης, Περιφερειακής Δράμας και ο κυκλικός κόμβος Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας).

· Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη συνολικού μήκους περίπου 43 χλμ. και όσα επιπλέον τμήματα κατασκευαστούν.

Σχετικά Άρθρα