MENU

Προς επαναξιολόγηση ο κατάλογος της «νέας γενιάς» έργων υποδομής

Θα αναζητηθούν πόροι για έργα όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και ο άξονας Λαμία - Καρπενήσι

Στην αξιολόγηση των έργων υποδομής με κριτήριο την ωφελιμότητά τους, αλλά και στην εξασφάλιση ικανής χρηματοδότησής τους στρέφεται το υπουργείο Υποδομών, έχοντας παραλλήλως ως προτεραιότητα να λύσει την «άσκηση» των έργων αποκατάστασης στην Κεντρική Ελλάδα μετά τις καταστροφές του Σεπτεμβρίου.

Εκτός από την παραπάνω παράμετρο που οδηγεί αναπόφευκτα σε μετάθεση προτεραιοτήτων για κάποια έργα, το ΥΠΟΜΕ σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό κ. Χ. Σταϊκούρα έχει θέσει στο επίκεντρο την προώθηση των υλοποιούμενων έργων, προχωρώντας σε σημαντικές εκταμιεύσεις και πληρωμές εργολαβιών για σειρά έργων που κινούνται μάλιστα εντός χρονοδιαγραμμάτων. Τέτοια έργα είναι ο αυτοκινητόδρομος Ε65, ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος, το τμήμα Άκτιο – Αμβρακία που ολοκληρώνεται και παραδίδεται στα τέλη του μήνα από την ανάδοχο εταιρία ΜΕΤΚΑ, αλλά και το Μετρό της Θεσσαλονίκης που παραδίδεται τον Νοέμβριο του 2024.

Η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ προωθεί παράλληλα την επιτάχυνση της διαδικασίας αποκατάστασης των ζημιών την Κεντρική Ελλάδα, εκτιμώντας ότι έως τον Ιούνιο του 2024 θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί για την ανάθεση έργων τόσο για το οδικό, όσο και για το σιδηροδρομικό δίκτυο. Το μεν πρώτο σκέλος υπολογίζεται χονδρικά ότι αφορά σε δαπάνες 900 εκατ. ευρώ, ενώ για τον σιδηρόδρομο αναμένεται να ξεπεραστεί η αρχική εκτίμηση των 200 εκατ. ευρώ ως δαπάνη αποκατάστασης.

Μένει επίσης να αποσαφηνιστεί το κόστος των αντιπλημμυρικών έργων και ποιος θα είναι ο φορέας που θα αναλάβει να φέρει σε πέρας αυτή τη διαδικασία, μετά την ολοκλήρωση του πορίσματος του Ολλανδού συμβούλου, η οποία αναμένεται μέσα στον Φεβρουάριο.

Επαναξιολόγηση των έργων υποδομής

Για τα μεγάλα έργα υποδομής το υπουργείο ΥΠΟΜΕ σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζουν μάλιστα αναθεώρηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ αναλύθηκαν οι προσπάθειες εξεύρεσης πόρων για σειρά έργων.

Έτσι, για τον σιδηρόδρομο το ΥΠΟΜΕ θα καταθέσει αίτημα χρηματοδότησης από κοινοτικούς πόρους μέσω του CEF 2, διεκδικώντας μάλιστα μέχρι του ποσού του 1,4 δις. ευρώ, ενώ θα αναζητήσει πόρους τόσο για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, όσο και για άλλα δημοπρατημένα έργα όπως π.χ. είναι ο οδικός άξονας Λαμία – Καρπενήσι. Τόσο ο υπουργός κ. Χ. Σταϊκούρας, όσο και ο υφυπουργός κ. Ν. Ταχιάος επεσήμαναν πως οι οικονομικοί πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι.

Εξ αυτού του λόγου τίθενται επίσης υπό εξέταση διάφορα έργα ΣΔΙΤ με πληρωμές διαθεσιμότητας, αλλά και νέες Πρότυπες Προτάσεις.

Σχετικά Άρθρα