MENU

«Πόκερ» για δύο οδικά έργα ΣΔΙΤ 700 εκατ. ευρώ στη Μακεδονία

ΓΕΚ Τέρνα, Intrakat, Άβαξ και η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος διεκδικούν τις δύο συμβάσεις

Δεκαπενθήμερες παρατάσεις για την κατάθεση προσφορών και την ουσιαστική εκκίνηση της δεύτερης φάσης των διαγωνισμών δύο οδικών έργων ΣΔΙΤ στη Μακεδονία ενέκρινε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μετά από αίτημα δύο εκ των αρχικών διεκδικητών, μεταθέτοντας τις εξελίξεις για τα τέλη Μαρτίου.

Πρόκειται για δύο διαγωνισμούς έργων ΣΔΙΤ με συνολικό προϋπολογισμό ύψους 693,5 εκατ. ευρώ για τα οδικά έργα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη για τους οποίους – εάν φυσικά δεν υπάρξει νέα παράταση – θα εισέλθουν στη Β’ Φάση Ανταγωνιστικού Διαλόγου οι μεγάλες κατασκευαστικές της χώρας.

Ειδικότερα, ενδιαφέρον για το οδικό έργο Δράμα – Αμφίπολη έχουν εκδηλώσει η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και μεμονωμένα οι εταιρίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat και Άβαξ. Το έργο έχει προϋπολογισμό με ΦΠΑ στα 248,5 εκατ. ευρώ, ενώ το σκέλος της κρατικής χρηματοδότησης (πληρωμές διαθεσιμότητας κατά τη διάρκεια της σύμβασης) θα προέλθει από τα κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Η αναθέτουσα αρχή, μετά την έναρξη λειτουργίας του έργου, θα καταβάλει στον Ιδιώτη Φορέα της Σύμπραξης πληρωμές διαθεσιμότητας, που έχουν ενδεικτικά εκτιμηθεί σε καθαρά παρούσα αξία, σε τιμές 2022, στο ποσό των 200,4 εκατ. ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α).

Aκριβής προϋπολογισμός, οι πληρωμές διαθεσιμότητας αλλά και η οριστική διάρκεια της σύμβασης (με βάση την προκήρυξη είναι 30 έτη, 3 έτη για την κατασκευή και 27 έτη για τη λειτουργία) θα καθοριστούν ωστόσο βάσει των αποτελεσμάτων του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού, είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χιλιομέτρων.

Μετάθεση Β΄ φάσης και για το έργο των 445 εκατ. ευρώ

Νέα μικρή παράταση, επίσης, έδωσε το υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών για την έναρξη της Β’ φάσης και του ανταγωνιστικού διαλόγου στον διαγωνισμό για τον άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα.

Και σ’ αυτό το διαγωνισμό το παρών είχαν εκδηλώσει οι ίδιοι διεκδικητές, ήτοι οι εταιρίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat, Άβαξ και οι κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος.

Στη Β΄ φάση μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου θα καθοριστεί το ακριβές αντικείμενο του έργου.Αυτό θα οδηγήσει στην τελική φάση του διαγωνισμού όπου οι τέσσερις υποψήφιοι θα κληθούν να δώσουν δεσμευτικές προσφορές από τις οποίες θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου.

Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια). Τα πρώτα 4 έτη αφορούν στην κατασκευή και αναβάθμιση των υποδομών των οδικών αξόνων και τα υπόλοιπα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

Το κόστος με ΦΠΑ για τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα ορίστηκε σε 444,91 εκατ. ευρώ (358,8 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ).

Σχετικά Άρθρα