Συνέχεια υπογραφών των συμβάσεων για τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία και τη Φθιώτιδα σήμερα (29/4) , καθώς η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών (ο υπουργός Χ. Δήμας, ο υφυπουργός Ν. Ταχιάος και ο γ.γ. Δ. Αναγνώπουλος) μεταβαίνουν στη Λάρισα για τη σχετική τελετή, αλλά και για να πραγματοποιήσουν επισκέψεις στις πληγείσες περιοχές.
Υπενθυμίζεται πως με βάση τις σχετικές δημοπρατήσεις έργων τα σιδηροδρομικά έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν σε 15 μήνες από την υπογραφή των συμβάσεων, ενώ για τα οδικά ο ορίζοντας είναι 48 μήνες. Μάλιστα, λόγω των σφιχτών χρονοδιαγραμμάτων, αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα οι σχετικές εργασίες.
Σε κάθε περίπτωση εκτιμάται πως η συμβασιοποίηση «σώζει» τα κονδύλια από το ΤΑΑ που χρηματοδοτήσουν τα έργα (περίπου 600 εκατ. ευρώ), τα οποία θα απορροφηθούν κατά προτεραιότητα.
Υπενθυμίζεται πως οι ανάδοχοι των εν λόγω έργων είναι οι μεγάλοι του κλάδου, παρά τις ενστάσεις των κατασκευαστικών εταιρειών 6ης τάξης.
Τα σιδηροδρομικά έργα αφορούν σε:
· Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Δομοκού έως την είσοδο του σταθμού στον Κραννώνα προϋπολογισμού 173.600.000 με ανάδοχο την METΚΑ.
· Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής προϋπολογισμού 57.660.000 ευρώ με ανάδοχο την Άβαξ.
· Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου συνολικής αξίας 181.660.000 ευρώ με ανάδοχο την Aktor.
· Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από Παλαιοφάρσαλο έως το σιδηροδρομικό σταθμό Κράννων με συνολική δαπάνη 37,2 εκατ. ευρώ και ανάδοχο την ALSTOM.
Σε ότι αφορά τα οδικά έργα η ΤΕΡΝΑ, 100% θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, επικράτησε δίνοντας την καλύτερη προσφορά σε δύο οδικά έργα.
Πρόκειται για το οδικό έργο για την αποκατάσταση δρόμων στους δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ, για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 5%, που αντιστοιχεί σε 204,9 εκατ. ευρώ. Το δεύτερο αφορά αποκατάσταση υποδομών στους δήμους: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ, για το οποίο έδωσε έκπτωση 5%, δηλαδή στα 213,13 εκατ. ευρώ.
Στην Aktor ανατέθηκε το έργο αποκατάστασης των υποδομών των δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, προϋπολογισμού 184 εκατ. ευρώ, προσφέροντας ποσοστό έκπτωσης 4,80%, που αντιστοιχεί στα 141,26 εκατ. ευρώ.
Ο όμιλος Άβαξ ανέλαβε το οδικό έργο αποκατάστασης υποδομών Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4,9%, που αντιστοιχεί στο ποσό 130,37 εκατ. ευρώ.
Επίσης, η Ιντερκάτ αναλαμβάνει έργα αποκατάστασης στις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας με προϋπολογισμό 19,5 εκατ. ευρώ.