MENU

Παρατείνεται μέχρι τον Απρίλιο 2025 η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του ΒΟΑΚ

Στο διάστημα αυτό θα πρέπει το ελληνικό Δημόσιο να διευθετήσει τα ζητήματα (προσφυγές Δήμων - απόφαση ΣτΕ, απαλλοτριώσεις) που εκκρεμούν

Παράταση για την υπογραφή της έλαβε η σύμβαση Παραχώρησης για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, καθώς ο προσωρινός ανάδοχος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ζήτησε χρόνο για την ολοκλήρωση των συμβατικών εγγράφων με το υπουργείο Υποδομών να την τοποθετεί πλέον έως τον Απρίλιο του 2025.

Νωρίτερα ο προσωρινός ανάδοχος είχε ζητήσει παράταση έως το τέλος Νοεμβρίου 2024 (έναντι της αρχικής ημερομηνίας στις 18 Αυγούστου 2024), προκειμένου να ορισθεί Ανεξάρτητος Μηχανικός του έργου.

Με νέο αίτημα ωστόσο και δεδομένου ότι εκκρεμούν ζητήματα χρόνου για τη συμπλήρωση πλήθους συμβατικών εγγράφων, ο ανάδοχος προκειμένου να επεκτείνει δε και την ισχύ των τραπεζικών εγγυητικών επιστολών που έχει εκδώσει και καταθέσει για το έργο, έλαβε ολιγόμηνη παράταση που μεταθέτει την ολοκλήρωση της τελικής σύμβασης στο πρώτο τετράμηνο του 2025.

Σημειώνεται ότι για την παράδοση του έργου από το Δημόσιο στον ανάδοχο παραχωρησιούχο εκκρεμούν επίσης η απόφαση του ΣτΕ επί των προσφυγών των όμορων δήμων αλλά και η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων εκτάσεων που είναι απαραίτητες για τη δημιουργία του αυτοκινητοδρόμου.

Υπενθυμίζεται επίσης πως προ ημερών εγκρίθηκε από το ΥΠΟΜΕ νέα παράταση τμηματική προθεσμίας (από 30/08/2024 σε 30/03/2025, δηλαδή +212 ημέρες), κατόπιν υποβολής σχετικού αιτήματος του αναδόχου Αktor και για το τμήμα του ΒΟΑΚ που αποτελεί δημόσιο έργο.

H ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επικράτησε στον mega διαγωνισμό της συγκεκριμένης σύμβασης παραχώρησης ως προτιμητέος επενδυτής τον Ιανουάριο του 2023 έναντι των κοινοπρακτικών σχημάτων Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και Άβαξ – Egis – Meridiam που διεκδίκησαν ανεπιτυχώς την εν λόγω σύμβαση παραχώρησης.

Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157,5 χλμ., με δύο ΛΕΑ, πλήθος ανισόπεδων κόμβων και σηράγγων.

Το κράτος θα επιδοτεί τη διέλευση, καλύπτοντας μέρος του διοδίου. Υπενθυμίζεται πως στο σκέλος χρηματοδότησης πέρα από το Δημόσιο και τον Παραχωρησιούχο, θα διατεθούν επίσης πόροι 200 εκατ. ευρώ περίπου από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (190 εκατ. ευρώ) και Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ, 290 εκατ. ευρώ με συνδρομή 90 εκατ. εκατ. από το ΤΑΑ) έχουν συμβασιοποιηθεί με αναδόχους την εταιρία Aktor στο πρώτο τμήμα και την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Aktor στο δεύτερο τμήμα.

Σχετικά Άρθρα