MENU

Παράταση μέχρι τα τέλη του έτους πήρε η mega παραχώρηση του ΒΟΑΚ στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Μετά από αίτημα της Παραχωρησιούχου, το ΥΠΟΜΕ ενέκρινε την παράταση της περιόδου οριστικοποίησης συμβατικών εγγράφων

Για το τέλος του 2024 μετατίθεται η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την κατασκευή και εκμετάλλευση του μεσαίου τμήματος του ΒΟΑΚ, όπου προσωρινός ανάδοχος έχει αναδειχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την επικρατέστερη προσφορά.

Υπενθυμίζεται πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επικράτησε στον mega διαγωνισμό της συγκεκριμένης σύμβασης παραχώρησης ως προτιμητέος επενδυτής τον Ιανουάριο του 2024 έναντι των κοινοπρακτικών σχημάτων ‘Ακτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος και ΑΒΑΞ – Egis- Meridiam. Ακολούθως καθώς δεν υπήρξαν ενστάσεις από τους συμμετέχοντες, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου τo Mάρτιο του 2024, και σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες η καταληκτική ημερομηνία της περιόδου οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων ήταν η 18η Αυγούστου 2024.

Δεδομένου ωστόσο του ότι εκκρεμεί ο διαγωνισμός ορισμού Ανεξάρτητου Μηχανικού (προβλέπεται σχεδόν σε όλες τις συμβάσεις νέων έργων) η παραχωρησιούχος αιτήθηκε παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας οριστικοποίησης έως το Νοέμβριο του 2024, προκειμένου να επεκτείνει δε και την ισχύ των τραπεζικών εγγυητικών επιστολών που έχει εκδώσει και καταθέσει για το έργο.

Ως εκ τούτου το ΥΠΟΜΕ ως αναθέτουσα αρχή του διαγωνισμού ενέκρινε την παράταση της περιόδου οριστικοποίησης συμβατικών εγγράφων μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2024, γεγονός που επιτρέπει στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ την παράταση ισχύος της εγγυητικής μέχρι τις 30 Δεκεμβρίου 2024, και την παράταση ισχύος της προσφοράς του καθώς και των επιστολών δανειακής υποστήριξης μέχρι τις  30-11-2024.

Χρηματοδότηση με 200 εκατ. ευρώ και από το ΤΑΑ

Υπενθυμίζεται πως το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ είναι μήκους 157,5 χλμ. (με δύο ΛΕΑ, πλήθος ανισόπεδων κόμβων και σηράγγων). Το κράτος θα επιδοτεί τη διέλευση, καλύπτοντας μέρος του διοδίου. Υπενθυμίζεται πως στο σκέλος χρηματοδότησης πέρα από το δημόσιο και τον Παραχωρησιούχο, θα διατεθούν επίσης πόροι 200 εκατ. ευρώ περίπου από το Ταμείο Ανάκαμψης. Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (190 εκατ.) και Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ, 290 εκατ., συνδρομή 90 εκατ. του RRF) έχουν συμβασιοποιηθεί με αναδόχους τους ΑΚΤΩΡ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – INTRAKAT αντίστοιχα.

Σχετικά Άρθρα