Απανωτές παρατάσεις για το έργο logistics στον Ασπρόπυργο, καθώς μετά τις εκπνοές προθεσμίας το 2023 (Ιούλιο και Δεκέμβριο), το 2024 (Μάρτιο και Ιούνιο), ακόμη και το 2025 (τέλη Ιανουαρίου) το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε το χρόνο ισχύος της προσφοράς των Hellenic Train – Damco (όμιλος Κοπελούζου), καλώντας την κοινοπραξία να ολοκληρώσει την επέκταση των σχετικών εγγυητικών επιστολών ύψους 2,5 εκατ. ευρώ για την παραχώρηση του Θριασίου ΙΙ έως την 31 Μαρτίου 2025.
Σημειώνεται πως η κοινοπραξία υπήρξε ο μοναδικός διεκδικητής του έργου στη δεύτερη προσπάθεια δημοπράτησής του, καθώς ο πρώτος διαγωνισμός είχε κηρυχθεί άγονος, ενώ η προσφορά πέρασε και από τον έλεγχο της Επιτροπής Ανταγωνισμού που γνωμοδότησε θετικά τον Οκτώβριο του 2024, θέτοντας ωστόσο προϋποθέσεις.
Η νέα προθεσμία ορίζει την ολοκλήρωση των διαδικασιών και κατάθεσης εγγράφων, ώστε στη συνέχεια τα συμβατικά έγγραφα να εγκριθούν από την αναθέτουσα Αρχή (ΥΠΟΜΕ) και να ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Υπενθυμίζεται πως το Θριάσιο ΙΙ ή αλλιώς ο Εμπορευματικός Σιδηροδρομικός Σταθμός και Σταθμός Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) αφορά ακίνητο έκτασης 1.450 στρεμμάτων, κυριότητας ΟΣΕ, στο οποίο έχουν κατασκευασθεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων, καθώς και χώροι αποθήκευσης και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 696 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 561,04 εκατ. ευρώ).
Η σύμβαση παραχώρησης έχει ως αντικείμενο την εκτέλεση του τεχνικού έργου (ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια εξοπλισμού) του σιδηροδρομικού terminal, καθώς και την παροχή των υπηρεσιών, τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης, που εκτείνεται σε 30 χρόνια, συμπεριλαμβανομένης και της περιόδου εκτέλεσης του τεχνικού έργου.