Με κονδύλια ύψους 1 δισ. ευρώ στηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ανάπτυξη υποδομών για εναλλακτικά καύσιμα στις οδικές, θαλάσσιες, εσωτερικές πλωτές και αεροπορικές μεταφορές.
Στο πλαίσιο του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» —Μηχανισμός υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (AFIF), η Επιτροπή Επιτροπή προκήρυξε μια πρόσκληση υποβολής προτάσεων για τα συγκεκριμένα έργα.
Τα έργα υποδομών αφορούν το οδικό δίκτυο, τους αερολιμένες και τα λιμάνια. Για το πρώτο, ζητούμενο είναι η στήριξη σταθμών επαναφόρτισης υψηλής ισχύος και σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, καθώς και σταθμών επαναφόρτισης μεγαβάτ για βαρέα επαγγελματικά οχήματα.
Για το δεύτερο, στόχος είναι η στήριξη του εφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια και υδρογόνο και για τα λιμάνια η στήριξη της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και υδρογόνου και, για πρώτη φορά, εγκαταστάσεων ανεφοδιασμού με αμμωνία και μεθανόλη.
Η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών Adina Vălean υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι: «Με αυτά τα κονδύλια, θα γεφυρωθεί ένα σημαντικό κενό στις μαζικές επενδύσεις που απαιτούνται για τη δημιουργία υποδομών για βιώσιμα και προσβάσιμα ηλεκτρικά οχήματα. Ο αυξανόμενος αριθμός των αιτήσεων για το Ταμείο Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων φανερώνει πόσο σημαντικό είναι αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο για τον ευρωπαϊκό τομέα μεταφορών».
Στο επίκεντρο το υδρογόνο
Στη δεύτερη φάση του AFIF (2024-2025) θα στηριχθούν προσβάσιμα σημεία ηλεκτρικής επαναφόρτισης και σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο στους κύριους άξονες και τα κύρια μέσα μεταφοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η δεύτερη φάση του AFIF είναι ευθυγραμμισμένη με τους στόχους του νέου κανονισμού για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων για προσβάσιμα στο κοινό σημεία επαναφόρτισης, καθώς και με τους στόχους των ReFuelEU aviation και FuelEU maritime.
Τέλος, οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν τις προτάσεις τους εντός μίας από τις εξής τρεις προθεσμίες: 24 Σεπτεμβρίου 2024, 11 Ιουνίου 2025 και 17 Δεκεμβρίου 2025.