Ο Προέδρος του ΟΣΕ κ. Γιάννος Γραμματίδης με τεχνικούς του συμβούλους επιθεώρησε δειγματοληπτικά τους σιδηροδρομικούς σταθμούς Άργους, Μύλων, Ναυπλίου και Μυκηνών πού ανήκουν στο καταργημένο σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου.
Κτίρια εμβληματικά, ιδιαίτερα σε Άργος, Μύλους και Μυκήνες που και κινδυνεύουν να καταρρεύσουν και που δεν αξιοποιούνται προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Στη συνέχεια ο κ. Γραμματίδης είχε συσκέψεις στο μεν Άργος με τον Δήμαρχο Άργους κ. Γιάννη Μαλτέζο και τον Γενικό Γραμματέα τού Δήμου, στο δε Ναύπλιο με τον Δήμαρχο Ναυπλιέων Δημήτριο Ορφανό και τον Αντιδήμαρχο κ. Γεώργιο Φραγκιουδάκη.
Με τον Δήμαρχο Άργους ο κ. Γραμματίδης συζήτησε την προοπτική αξιοποίησης από τον ΟΣΕ του σιδηροδρομικού σταθμού ως πολυχώρου πολιτισμού και αναψυχής με έμφαση στον μουσειακό του χαρακτήρα. Ένα τέτοιο έργο, αφενός μεν θα αξιοποιεί την περιουσία του ΟΣΕ με επεμβατικές επισκευαστικές δράσεις, τόσο σε ακίνητα, όσο και σε τροχαίο υλικό που ευρίσκεται στον χώρο του σταθμού, αφετέρου δε θα αναβαθμίσει τις υποδομές της περιοχής, θα ξανακάνει τον σταθμό κέντρο ζωής για τον τοπικό πληθυσμό και, τέλος, θα συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Με τον Δήμαρχο Ναυπλιέων ο κ. Γραμματίδης συζήτησε την πιθανότητα συμβολής του ΟΣΕ στην ανάπλαση του χώρου πέριξ του νέου σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης του Ναυπλίου ώστε και αυτός να μετατραπεί σε χώρο εκθεσιακής προβολής τοπικών προϊόντων, αλλά και άλλων δράσεων προς όφελος του κοινωνικού συνόλου. Ένας τέτοιος χώρος θα μπορούσε να συμπληρωθεί με την τόσο μουσειακή, όσο και λειτουργική παρουσία σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού που προηγουμένως θα πρέπει να συντηρηθεί ανάλογα για την εξυπηρέτηση του σκοπού χρήσης του.
Αδιαφορία για τη δημόσια περιουσία
Σχολιάζοντας την κατάσταση τόσο των ακινήτων του ΟΣΕ στις περιοχές αυτές, όσο και του τροχαίου υλικού (μηχανών, βαγονιών αλλά και σιδηροδρομικών ειδών κι εργαλείων μουσειακού χαρακτήρα) ο Πρόεδρος του ΟΣΕ εξέφρασε την λύπη του, τόσο για το κατάντημα της περιουσίας του δημοσίου λόγω της αδιαφορίας όλων των κατά καιρούς παραγόντων τού σιδηροδρόμου, όσο και για την ανεγκέφαλη, όπως την χαρακτήρισε, απόφαση κατάργησης του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου που ευθύνεται επίσης για την κατάρρευση των σιδηροδρομικών υποδομών στην περιοχή και που στέρησε τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και τους τουριστικούς επισκέπτες από την χρήση ενός καθαρού, ακριβούς και γραφικού μέσου μεταφοράς.
«Δεν άξιζε η Πελοπόννησος μιας τέτοιας τύχης», κατέληξε ο κ. Γραμματίδης και πρόσθεσε ότι «είναι γι’ αυτόν τον λόγο που ο ΟΣΕ, σε αγαστή και αποτελεσματική συνεργασία με τους τοπικούς Δήμους, την ΓΑΙΑΟΣΕ, την Περιφέρεια Πελοποννήσου και κάθε εμπλεκόμενο φορέα, αναλαμβάνει την πρωτοβουλία ενός τέτοιου σχεδιασμού που ασφαλώς θα συμβάλλει στην διατήρηση της σιδηροδρομικής παράδοσης, αλλά και στην ευρύτερη ανάπτυξη της Πελοποννήσου χωρίς να θιγούν στο ελάχιστο οι υπάρχουσες εκεί σιδηροδρομικές υποδομές, ώστε στο μέλλον να μπορούν να εξυπηρετήσουν την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου».
Στη συνέχεια ο κ. Γραμματίδης επικοινώνησε τηλεφωνικά τόσο με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Δημήτρη Πτωχό, όσο και με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Παναγιώτη Μπαλωμένο και τους ενημέρωσε για τα αποτελέσματα της χθεσινής του περιοδείας στην Πελοπόννησο.