Άνω του 73% είναι η πρόοδος των εργασιών που έχει σημειωθεί στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, με την ολοκλήρωσή του να προγραμματίζεται τμηματικά εντός του 2025.
Συγκεκριμένα, το πρώτο τμήμα, από την Κάτω Αχαΐα έως τον Πύργο, μήκους 65 χιλιομέτρων, αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία τον Ιούλιο του 2025. Το δεύτερο τμήμα, από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα, μήκους 10 χιλιομέτρων, προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη Νοεμβρίου του 2025, οπότε και θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία ολόκληρος ο αυτοκινητόδρομος.
Μάλιστα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προγραμματίζει επίσκεψη στα τρία εργοτάξια του έργου, τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025, προκειμένου να επιβλέψει την πρόοδο των εργασιών.
Έκτακτες μελέτες από την Ολυμπία Οδό για αντιπλημμυρικά έργα στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος
Όπως έγραψε και το energodromio.gr, την εκπόνηση μελετών για κρίσιμα τεχνικά έργα επί του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος με σκοπό την αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών, αναθέτοντας στον παραχωρησιούχο Ολυμπία Οδό τη σχετική ευθύνη.
Ειδικότερα, μετά από σχετική τεχνική έκθεση της εταιρίας Άπιον Κλέος που αποτελεί τον κατασκευαστικό φορέα του έργου Πάτρα – Πύργος (συμμετέχουν οι εταιρίες Άβαξ, Aktor, ΤΕΡΝΑ και Vinci), κρίθηκαν ως απαραίτητα μια σειρά έργων για την αντιπλημμυρική προστασία των κατάντη ιδιοκτησιών κάθε είδους (σπίτια, βιομηχανίες και βιοτεχνικές εγκαταστάσεις, αγροκτήματα κ.λ.π) που θα επηρεαστούν από τις διερχόμενες απορροές, δεδομένου ότι στο πλήθος των περιπτώσεων οι φυσικοί αποδέκτες είναι ανεπαρκείς.
Σύμφωνα με την υποβληθείσα τεχνική έκθεση προέκυψαν 14 έργα κρίσιμης σημαντικότητας, 59 σημαντικά, 48 μέτριας σημαντικότητας, 22 διακριτής σημαντικότητας και 5 μικρής σημαντικότητας σχετικά με την απορροή στις κατάντη περιοχές του αυτοκινητοδρόμου.
Βελτίωση οδικής ασφάλειας
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος αποτελεί ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα υποδομής στη Δυτική Ελλάδα, με στόχο την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση του χρόνου μετακίνησης μεταξύ των δύο πόλεων και τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Αθήνας και Πύργου σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά. Το εν εξελίξει έργο, συνολικού μήκους 74,8 χιλιομέτρων, υλοποιείται από την Ολυμπία Οδό Α.Ε., με τη συνεργασία των εταιρειών ΑΚΤΩΡ, AVAX και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, η Ολυμπία Οδός θα μετατραπεί σε έναν από τους μεγαλύτερους της Ελλάδας. Θα επεκταθεί κατά 75 χιλιόμετρα, φτάνοντας συνολικά τα 285 χιλιόμετρα, ενώ για την κατασκευή του θα πραγματοποιηθεί διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στα πρώτα 13 χιλιόμετρα και νέα χάραξη στα υπόλοιπα 61,5 χιλιόμετρα. Πρόκειται για έναν δρόμο υψηλών προδιαγραφών, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης, σχεδιαστική ταχύτητα 120km/h, 8 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους που θα εξομαλύνει την ροή κυκλοφορίας και θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια.