MENU

Ο ρόλος των λιμανιών στην περιφερειακή ανάπτυξη

Η κρίση στη διώρυγα του Σουέζ δεν επηρέασε τα οικονομικά στοιχεία του λιμένος

Για τον κρίσιμο ρόλο που μπορούν να παίξουν τα λιμάνια στην Περιφερειακή Ανάπτυξη και την Εθνική Στρατηγική, συζήτησαν ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών, Παναγιώτης Αναστασόπουλος και ο Αναπληρωτής Διευθυντής Επικοινωνίας στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, Νεκτάριος Δεμενόπουλος, στο πλαίσιο του 12ου Συνεδρίου Περιφερειακής Ανάπτυξης, που διεξάγεται στην Πάτρα.

Στο Master Plan για το λιμάνι της Πάτρα αναφέρθηκε ο κ. Αναστασόπουλος, λέγοντας πως «περιλαμβάνει όλους τους τομείς της μπλε οικονομίας». Όπως αποκάλυψε από μέρα σε μέρα αναμένεται η απάντηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίας για την κατασκευή μαρίνας με δυνατότητα φιλοξενίας 200 σκαφών μέχρι 12 μέτρα μήκος, καθώς και ένας συμπληρωματικός χώρος διαχείμασης σκαφών (Dry Berth), που θα παρέχει  ναυπηγοεπισκευαστικές υπηρεσίες.

Όπως πρόσθεσε, το λιμάνι της Πάτρα στοχεύει και στην άνθιση της κρουαζιέρας, διαθέτοντας δύο μεγάλες προβλήτες, που μπορούν να εξυπηρετήσουν τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια. Όπως, όμως, παραδέχτηκε ανάπτυξη του λιμένος χωρίς την σύνδεση με τον σιδηρόδρομο δεν υφίσταται. Κλείνοντας, κάλεσε σε ανοιχτό διάλογο τους τοπικούς φορείς, καθώς, όπως είπε, «τις δικές μας αποφάσεις θα την απολαύσουν τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας».

Με την σειρά του ο κ. Δεμενόπουλος τόνισε πως ο Πειραιάς συνεχίζει τις επενδύσεις του με κύριο γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος. Αναφέρθηκε στο επενδυτικό πακέτο που «τρέχει» και περιλαμβάνει δύο νέες μεγάλες προβλήτες, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, που θα μπορούν να φιλοξενήσουν κρουαζιερόπλοια 400 μέτρων και οι οποίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2026. Η ανάπτυξη του λιμένος του Πειραιά πρόσθεσε «έχει δημιουργήσει 2.500 άμεσες θέσεις εργασίας στο τομέα των εμπορευματοκιβωτίων».

Τέλος, τόνισε πως η κρίση στη διώρυγα του Σουέζ δεν επηρέασε τα οικονομικά στοιχεία του λιμένος, που ανακοινώθηκαν, εχτές, καθώς, «η δικαιολογημένη πτώση στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αντισταθμίστηκε με την άνοδο της κρουαζιέρας, του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα και της ακτοπλοΐας».

Σχετικά Άρθρα