MENU

Ο απολογισμός Σταϊκούρα για την εξέλιξη των έργων αποκατάστασης σε Θεσσαλία και Στ. Ελλάδα επί των ημερών του

Ο πρώην Υπουργός χαρακτηρισε δυσκολη και απαιτητικη άσκηση την εξασφάλιση οικονομικών πόρων για τα συγκεκριμένα έργα

Σε τοποθέτησή του, κατά την συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, και με αφορμή την ενημέρωση των μελών της Επιτροπής από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Δήμα, προ της υπογραφής των Συμβάσεων των έργων που αφορούν στην αποκατάσταση βλαβών στις οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα, μετά τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias», ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, προέβη σε έναν γενικό απολογισμό της εξέλιξης των έργων υποδομής και τις δυσκολίες που παρουσιάζονται ως προς την εξασφάλιση οικονομικών πόρων για την ολοκλήρωσή τους.

1. Αποκατάσταση Οδικών Υποδομών στη Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα

Τα έργα αποκατάστασης οδικών υποδομών σε περιοχές που πλήγηκαν από τις πλημμύρες των φαινομένων Daniel και Elias περιλαμβάνουν μια σειρά διαδικασιών που ξεκίνησαν με τις αυτοψίες και την καταγραφή ζημιών από τα αρμόδια τεχνικά κλιμάκια του Υπουργείου και των Περιφερειών. Η καταγραφή των 1.500 σημείων αστοχιών οδήγησε στην οριστικοποίηση 1.007 οδικών τμημάτων προς αποκατάσταση, που ομαδοποιήθηκαν σε 4 πακέτα εργασιών.

Κόστος και Χρηματοδότηση:

  • Ο συνολικός προϋπολογισμός για τις αποκαταστάσεις οδικού δικτύου ανέρχεται σε 900 εκατ. ευρώ.
  • Τα έργα χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (509 εκατ. ευρώ) και από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Υποδομών (391 εκατ. ευρώ).

Αναλυτική Κατανομή:

  • Μαγνησία: 293.4 εκατ. ευρώ
  • Τρίκαλα: 230.3 εκατ. ευρώ
  • Καρδίτσα: 184.5 εκατ. ευρώ
  • Λάρισα: 85.6 εκατ. ευρώ
  • Εύβοια: 87.3 εκατ. ευρώ
  • Φθιώτιδα: 18.6 εκατ. ευρώ

Η αποκατάσταση των οδικών υποδομών έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί εντός 48 μηνών από την υπογραφή των συμβάσεων, με τις συμβάσεις να υπογράφονται τον Ιανουάριο 2025 και τον έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο να έχει ολοκληρωθεί.

2. Πρόσθετες Παρεμβάσεις στην Περιοχή

Ο Χρήστος Σταϊκούρας αναφέρει ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί και άλλες σημαντικές παρεμβάσεις στην περιοχή της Θεσσαλίας, με έμφαση στα αρδευτικά έργα, τα οποία περιλαμβάνουν τη δημιουργία δικτύων άρδευσης και ταμιευτήρων:

  • Δίκτυα Άρδευσης στην Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων (13,1 εκατ. ευρώ) με 24 μήνες κατασκευής.
  • Ταμιευτήρας Πουρναρίου Αμπελακίων στη Λάρισα (7,5 εκατ. ευρώ) με 36 μήνες κατασκευής.
  • Ταμιευτήρας Αγιόκαμπος στη Λάρισα (19,1 εκατ. ευρώ) με 40 μήνες κατασκευής.
  • Λιμνοδεξαμενή στον Ξεριά Αλμυρού στη Μαγνησία (3,6 εκατ. ευρώ) με 18 μήνες κατασκευής.

3. Εμβληματικά Έργα και Μόνιμες Παρεμβάσεις

Ο πρώην Υπουργός τονίζει τη σημασία των εμβληματικών έργων, όπως η κατασκευή του Φράγματος Ποταμού Ενιπέα και η μελέτη Αρδευτικών Δικτύων Σμοκόβου, καθώς και τις μόνιμες παρεμβάσεις που αφορούν την αποκατάσταση των ζημιών από τον Ιανό. Το φυσικό αντικείμενο αυτών των έργων προχωρά με 90% ολοκλήρωση μέχρι το τέλος του 2024.

Αποκατάσταση Οδικού Δικτύου Ιανός:

  • Κύριο και δευτερεύον δίκτυο που επλήγη.
  • Κατασκευή γεφυρών και αποκατάσταση ασφαλούς κυκλοφορίας σε 150 χλμ. οδοποιίας.

4. Αποκατάσταση Σιδηροδρομικών Υποδομών

Η αποκατάσταση σιδηροδρομικών υποδομών περιλαμβάνει τέσσερις σημαντικές εργολαβίες για τη διόρθωση της διπλής και μονής σιδηροδρομικής γραμμής:

  • Διπλή γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης από το Σ.Σ. Δομοκού έως το Σ.Σ. Κραννώνα.
  • Μονή γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκας.
  • Μονή γραμμή Λάρισας – Βόλου.
  • Αποκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Κόστος και Χρηματοδότηση:

  • Συνολικός προϋπολογισμός: 452 εκατ. ευρώ.
  • Χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (233 εκατ. ευρώ) και το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου (219 εκατ. ευρώ).

Οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων έχουν ήδη προχωρήσει με τις προσκλήσεις και τις διαπραγματεύσεις με τους εργολάβους να καταλήγουν στις υπογραφές των συμβάσεων για την αποκατάσταση των σιδηροδρομικών δικτύων.

Σχετικά Άρθρα