MENU

Νομοθετικές αλλαγές για τις Πρότυπες Προτάσεις που βρίσκονται στο «συρτάρι» του ΥΠΟΜΕ

Αφορούν στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και στον άξονα Ελευσίνα – Οινόφυτα

Αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Προτάσεων, ενός «νεαρού» νομοθετήματος το οποίο δεν έχει δοκιμαστεί στην πράξη, προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Αυτή την εξέλιξη προανήγγειλε εχθές (27/6) ο υφυπουργός Ν. Ταχιάος στο πλαίσιο της τακτικής ενημέρωσης των διαπιστευμένων δημοσιογράφων.

Νομοθετικά προβλέπεται για λόγους διαφάνειας η αφαίρεση των εκπροσώπων της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας από την Επιτροπή Αξιολόγησης των Πρότυπων Προτάσεων, ωστόσο το «ζουμί» της υπόθεσης αφορά στην αλλαγή της χρηματοδότησης αυτών εξαιρώντας τη συμμετοχή από δημόσιους πόρους στο μέγιστο βαθμό.

Ο υφυπουργός ανάφερε πως οι όποιες Πρότυπες Προτάσεις πρέπει να «αφορούν σε έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων», δίνοντας το σήμα πως οι κατατεθειμένες προτάσεις για επεκτάσεις της Αττικής Οδού (κοινή Πρότυπη Πρόταση από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ – Άβαξ), αλλά και για το νέο άξονα Ελευσίνα – Οινόφυτα (από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) δεν μπορούν να δημοπρατηθούν με διαφορετικό τρόπο.

Σημείωσε βεβαίως πως προς το παρόν δεν έχουν αξιολογηθεί οι εν λόγω προτάσεις, καθώς η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ γνωρίζει την επικεφαλίδα αυτών (εκ του νόμου δεν αποσφραγίζονται οι προσφορές, καθώς η Αρχή που υποδέχεται την Π.Π. πρέπει να αποφανθεί εντός τριμήνου).

Γενικώς τόσο ο υφυπουργός όσο και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χ. Σταϊκούρας έκαναν λόγο για το πεπερασμένο περιθώριο χρηματοδότησης έργων από δημόσιους πόρους, σημειώνοντας πως αναλογίζονται τις προκλήσεις και την ανάγκη κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης της Αττικής.

Σχετικά Άρθρα