MENU

ΟΣΕ: Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας, real-time παρακολούθηση και αυστηρές αξιολογήσεις οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου

Focus του ΥΠΟΜΕ στην ενίσχυση της ασφάλειας και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των μεταφορών

Σε τρεις κεντρικούς πυλώνες βασίζεται το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τον ΟΣΕ, θέτοντας ως προτεραιότητες την ενίσχυση της ασφάλειας, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των μεταφορών και την πλήρη οργανωτική αναδιάρθρωση του Οργανισμού:

Νέες Δομές Ασφαλείας με real-time έλεγχο του δικτύου και γεωεντοπισμό,
Εκπαίδευση και αυστηρή αξιολόγηση του προσωπικού με πρότυπα Ενόπλων Δυνάμεων,
Μετασχηματισμό του ΟΣΕ σε ανώνυμη εταιρεία, με ανεξάρτητη διοίκηση και διοικητική ευελιξία.

Το νομοσχέδιο τίθεται άμεσα σε δημόσια διαβούλευση, σε συνέχεια των ανακοινώσεων του Πρωθυπουργού και του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κ. Κυρανάκη για την αναγέννηση του σιδηροδρόμου.

1. Νέες δομές ασφαλείας σιδηροδρόμου

Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας

  • Δημιουργείται ένα Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας για τον έλεγχο του σιδηροδρομικού δικτύου σε πραγματικό χρόνο 24/7.
  • Στελεχώνεται από:
    • Επόπτες ΟΣΕ
    • Εκπροσώπους των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων
    • Αστυνομία
    • Πυροσβεστική
  • Θα επιβλέπει:
    • Τηλεδιοικήσεις
    • Σύστημα γεωεντοπισμού
    • Σταθμαρχεία και Γενικό Κανονισμό Κίνησης

Railway.gov.gr — Παρακολούθηση σε Πραγματικό Χρόνο

  • Νέα πλατφόρμα real-time παρακολούθησης τρένων και σταθμών σε όλο το δίκτυο.
  • Εγκατάσταση δύο δέκτες GNSS και δορυφορική σύνδεση σε κάθε μηχανή.
  • Χρήση του HEPOS για ακρίβεια θέσης έως 5 εκατοστά.

Κάμερες & Ψηφιακή Καταγραφή

  • Υποχρεωτική εγκατάσταση καμερών σε καμπίνες μηχανοδηγών και σταθμαρχεία.
  • Σύστημα real-time alerts για κάθε απόκλιση από τον Κανονισμό.

2. Εκπαίδευση, αξιολόγηση και κυρώσεις στο προσωπικό

Αξιολόγηση στα πρότυπα Ενόπλων Δυνάμεων

  • Ψυχομετρικά και ιατρικά τεστ σε κρίσιμες θέσεις ασφαλείας.
  • Χρήση προσομοιωτών και ειδικών τεστ αντανακλαστικών και διαχείρισης κρίσεων.

Επαναφορά Προϊσταμένου Αμαξοστοιχίας

  • Υποχρεωτική παρουσία σε δρομολόγια άνω των 120 χλμ/ώρα.
  • Εκπαίδευση σε μηχανοδήγηση και τηλεδιοίκηση.

Αυστηροποίηση Κυρώσεων

  • Ψηφιακή καταγραφή παραβάσεων και κλιμακωτό σύστημα κυρώσεων.
  • Αναστολή άδειας λειτουργίας επιχειρήσεων σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων παραβάσεων.

3. Σύγχρονη εταιρική δομή για τον νέο ΟΣΕ

Μετατροπή σε Ανώνυμη Εταιρεία

  • Ο ΟΣΕ μετατρέπεται σε “Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι Α.Ε.” με ανεξάρτητο Δ.Σ. και ευέλικτες διαδικασίες πρόσληψης.
  • Προσελκύονται στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα και το εξωτερικό.

Αναδιοργάνωση Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ)

  • Νέα οργανωτική δομή και δημιουργία Μονάδας Επιθεωρητών Σιδηροδρόμων.

Οικονομική Ανεξαρτησία ΕΟΔΑΣΑΑΜ

  • Πλήρης διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια.

Ενιαίο Σχέδιο Διαχείρισης Ατυχημάτων

  • Εκπόνηση ενιαίου επιχειρησιακού σχεδίου αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και ατυχημάτων.

Σχετικά Άρθρα