Πενταετής παράταση έως τις 22 Μαρτίου 2026, για την επένδυση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δίνεται με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στο οποίο περιγράφονται οι υποχρεωτικές επενδύσεις, έχει τίτλο «Κύρωση της από 24 Μαΐου 2024 Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2 Φεβρουαρίου 2018 “Σύμβασης Παραχώρησης αναφορικά με τη Χρήση και την Εκμετάλλευση Ορισμένων Χώρων και Περιουσιακών Στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης» μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.»
Η εισηγητική έκθεση
Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, “με την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης αντιμετωπίζεται το ζήτημα της επικείμενης παρέλευσης ορισμένων κρίσιμων προθεσμιών, μετά τις οποίες θα ακολουθούσε η αξιολόγηση της απόδοσης του επενδυτή, ως προς την υλοποίηση της επένδυσής του.
Για τον λόγο αυτό, δίνεται πενταετής παράταση:
α) στην αρχική επενδυτική περίοδο, εντός της οποίας πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι αρχικές υποχρεωτικές επενδύσεις και η οποία λήγει στις 22 Μαρτίου 2026,
β) στην προθεσμία, μετά την οποία υποχρεούται ο επενδυτής στην επίτευξη ετήσιου στόχου διακίνησης εμπορευμάτων,
γ) στις επιμέρους προθεσμίες, μέσα στις οποίες πρέπει να έχουν επιτευχθεί οι διάφοροι στόχοι διακίνησης εμπορευμάτων.
Επίσης, τροποποιείται το άρθρο 10 του ν. 4522/2018, προκειμένου να διευκρινιστεί η διαδικασία τροποποίησης εγκεκριμένων οριστικών μελετών έργων που περιλαμβάνονται στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και Μελέτη Διαχείρισης Λιμένα” (Master Plan”).