MENU

Να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι Λαυρίου προσκαλεί σύντομα τους έξι ενδιαφερόμενους το Υπερταμείο

Παράλληλα, η ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής κινητοποιεί ολοένα και περισσότερους επενδυτές – ιδιοκτήτες ακινήτων, μεταξύ αυτών και το Fais Group που διαθέτει έκταση πλάι στο λιμάνι

Επενδυτική κινητικότητα αναπτύσσεται στο Λαύριο εν αναμονή των διαγωνισμών για τις βασικές υποδομές, όπως το λιμάνι, αλλά και τις μελλοντικές επεμβάσεις σε μέσα σταθερής τροχιάς και της οδικής σύνδεσης.

Η περιοχή έχει τεθεί στο επενδυτικό ραντάρ με αιτία και αφορμή τον διαγωνισμό του Υπερταμείου (πρώην ΤΑΙΠΕΔ) για την πώληση του 50%+1 μετοχή του λιμανιού, ωστόσο έχει συγκεντρώσει και το ενδιαφέρον επενδυτικών κεφαλαίων με γνωστότερη τη στρατηγική συμφωνία Τράπεζα Πειραιώς – Strix Holdings – Dimand, ωστόσο από το «τραπέζι» των συζητήσεων για την ανάπτυξη ακινήτων δεν λείπουν και άλλοι εγχώριοι όμιλοι, όπως το Fais Group που διαθέτει ακίνητη περιουσία στην περιοχή (έκταση πρώην τσιμεντοβιομηχανίας δίπλα στο λιμάνι).

O όμιλος που ετοιμάζεται να εισέλθει εκ νέου στο ΧΑ μέσω δημόσιας εγγραφής που ξεκινά σήμερα (19/3) επιβεβαίωσε πως ενδιαφέρεται για την επενδυτική αξιοποίηση της εν λόγω έκτασης, υπενθυμίζοντας εξάλλου και το αντίστοιχο παράδειγμα της Κεραμεία Αλλατίνη στη Θεσσαλονίκη.

Η διοίκηση του ομίλου δεν έχει ωστόσο διευκρινίσει τις προθέσεις της, εκτιμώντας πως όλα τα σχέδια είναι πρώιμα, δηλώνει ωστόσο «παρούσα» σε όλες τις πιθανές εξελίξεις στην περιοχή.

Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος διαχειρίζεται στον τομέα των ακινήτων ξενοδοχείο στη Σαντορίνη, τη Στοά Μοδιάνο (πολυετής παραχώρηση), ενώ διαθέτει ακίνητα στον Άλιμο και το Ελληνικό που ιδιοχρησιμοποιούνται.

Στη μεγάλη εικόνα όπου προσπαθούν να ενταχθούν οι ιδιώτες επενδυτές ασφαλώς δεσπόζει ο διαγωνισμός για τον Οργανισμό Λιμένος Λαυρίου Α.Ε., με τις εξελίξεις να αναμένονται μέσα στο πρώτο τετράμηνο της χρονιάς καθώς το Υπερταμείο θα προχωρήσει στην πρόσκληση υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών από τα ενδιαφερόμενα σχήματα. Υπενθυμίζεται πως τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα (έξι από τα οκτώ που αρχικά συμμετείχαν στον διαγωνισμό) είναι εκείνα των:

  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
  • Olympic Marine (Γ. Προκοπίου) – MSC Cruises
  • Jet Plan Shipping (μέλος της ακτοπλοϊκής SEAJETS) – Άκτωρ Παραχωρήσεις (όμιλος Ελλάκτωρ)
  • GPH Cruise Port Finance – Promarine
  • Israel Shipyards Industries
  • ΙΝΤΕΡΚΑΤ

Σε εκκρεμότητα οι επεκτάσεις Προαστιακού και Αττικής Οδού

Αντιθέτως, σε εκκρεμότητα παραμένει η επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου προς το Λαύριο, αλλά και το σχέδιο επέκτασης της Αττικής Οδού στην περιοχή.

Σε ότι αφορά το διαγωνισμό για την επέκταση του Προαστιακού από το Κορωπί προς το Λαύριο με αναθέτουσα αρχή την ΕΡΓΟΣΕ, αυτός βρίσκεται ακόμη στη δεύτερη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, αναζητώντας πόρους.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον αρχικό προϋπολογισμό το έργο υπολογιζόταν σε 390 εκατ. ευρώ.

Αντιστοίχως για την επέκταση της Αττικής Οδού προς το Λαύριο (η οποία εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό ανάπτυξης με ακόμη δύο επεκτάσεις προς Ραφήνα και τη Σήραγγα Ηλιουπόλεως), επίσης δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις, καθώς το θέμα έχει τεθεί σε πολυνομοσχέδιο – σκούπα που θα περιλαμβάνει διορθώσεις από το ΥΠΟΜΕ.

Υπενθυμίζεται πάντως πως η συγκεκριμένη Πρότυπη Πρόταση έχει υποβληθεί από το σχήμα των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ.

Σχετικά Άρθρα