MENU

Να διατηρήσει μικρή συμμετοχή στα υπό παραχώρηση 22 περιφερειακά αεροδρόμια εξετάζει το ελληνικό Δημόσιο

Ο διαγωνισμός, τον οποίο θα «τρέξει» το Υπερταμείο, θα εκκινήσει εντός του δευτέρου εξαμήνου της χρονιάς

Στο δεύτερο εξάμηνο του 2025 αναμένεται να βγει στον «αέρα» ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων από το Υπερταμείο.

Ήδη έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για τις απαιτούμενες επενδύσεις των υποδομών στους αερολιμένες Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καρπάθου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Ν. Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελορίζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης, καθώς το αθροιστικό ύψος αυτών θα αποτελέσει το πρώτο κρίσιμο στοιχείο του διαγωνισμού.

Όπως συνέβη για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που ανέλαβε η εταιρία Fraport, το Υπερταμείο έχει αποφασίσει την αξιοποίηση μέσω ενός ενιαίου cluster, ωστόσο στην περίπτωση των 22 αεροδρομίων το σκέλος της εμπορικότητας είναι πολύ διαφορετικό καθώς πολλά από τα αεροδρόμια της συγκεκριμένης ομάδας δεν προσφέρον κίνητρο στους ιδιώτες.

Ήδη η ωρίμαση του διαγωνισμού έχει ενσωματώσει και προβλέψεις εσόδων – εξόδων σε βάθος 30 ετών μαζί με τις εκτιμήσεις για την επιβατική κίνηση.

Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του 2024, η επιβατική κίνηση στα 22 αεροδρόμια αυξήθηκε κατά 11%, ψηλότερα από τα επίπεδα που κινήθηκε το σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που ήταν στο +9,3%, καταγράφοντας 2,3 εκατ. επιβάτες.

Σύμβουλοι του Υπερταμείου για τη διαμόρφωση του μοντέλου του διαγωνισμού είναι η Eurobank, τεχνικός σύμβουλος είναι η Doxiadis Associates Consultants on Development και Ekistics SA και νομικοί σύμβουλοι η Your Legal & Partners, μαζί με το δικηγορικό γραφείο Δρακόπουλος – Βασαλάκης DVLAW.

Στην εξίσωση ενδεχομένως να εξεταστεί και η συμμετοχή του δημοσίου, όπως για παράδειγμα συνέβη στο διαγωνισμό για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, όπου το Υπερταμείο διατήρησε ποσοστό 10% στο asset, χωρίς επίσης να έχει αποκλειστεί η πιθανή «επιδότηση» του ιδιώτη επενδυτή από το δημόσιο.

Σε κάθε περίπτωση εξετάζεται και το πώς θα επηρεάσουν την επιβατική κίνηση και την εμπορικότητα των αεροδρομίων οι σχετικές επενδύσεις, αφού κάποια από αυτά μπορεί να προσελκύσουν νέες δραστηριότητες όπως πτήσεις cargo για μεταφορά εμπορευμάτων ή την υποδοχή πτήσεων charter ακόμη και ιδιωτικών αεροσκαφών (learjets).

Σχετικά Άρθρα