Την πεποίθηση ότι μέχρι το τέλος του 2025 θα ολοκληρωθεί η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, ενώ το Flyover θα παραδοθεί για χρήση στους πολίτες το Μάιο του 2027 εξέφρασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, σε δηλώσεις του στο 4ο καινοτόμο συνέδριο Greece Talks που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.
Ο κ. Ταχιάος μίλησε για τη σημασία της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια σύνθετη διαδικασία, η οποία απαιτεί τη συνδυασμένη εφαρμογή πολλών συμβάσεων.
Η ενσωμάτωσή της στην βασική γραμμή του μετρό, θα απαιτήσει προσωρινή διακοπή της λειτουργίας της για αρκετές ημέρες, όπως είχε δηλώσει ξανά σε συνέντευξη του στα τέλη Ιανουαρίου. Η τελική απόφαση για τον τρόπο και την έκταση αυτής της διακοπής, σύμφωνα με τον ίδιο, θα ληφθεί όταν έρθει η ώρα της ενσωμάτωσης της επέκτασης.
Αναφερόμενος στη διαμόρφωση του μέλλοντος του μετρό Θεσσαλονίκης, ο Υφυπουργός εξήγησε ότι προτεραιότητα δίνεται στην επέκταση προς τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας ότι η περιοχή αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική για την ανάπτυξη της πόλης. Η δημιουργία σταθμού στην Τερψιθέα θα εξυπηρετήσει τόσο τους κατοίκους της περιοχής όσο και τους επισκέπτες του νέου μουσείου που θα δημιουργηθεί στο στρατόπεδο Παύλου Μελά.
Ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι, παρά την ανάγκη για επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», το αεροδρόμιο δεν συνεισφέρει σημαντικά στην κίνηση της πόλης, αφού δεν οδηγεί με φυσικό τρόπο στο κέντρο. Εξετάζεται η δημιουργία ενός monorail που θα συνδέει το αεροδρόμιο με το μετρό μέσω ενός σταθμού μεταφοράς, πιθανώς στη Μίκρα της Καλαμαριάς.
Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε και στο Flyover, επισημαίνοντας ότι η κατασκευή του προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και σύμφωνα με τα προκαθορισμένα χρονοδιαγράμματα. «Το έργο προχωρά με ταχύτητα και για την επίτευξή του εργάζονται ασταμάτητα ομάδες ανθρώπων», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Για την ολοκλήρωση του έργου, συζητείται επίσης η σύνδεση του Flyover με τον δρόμο των Βασιλικών, ο οποίος οδηγεί στη Χαλκιδική. Όπως τόνισε ο κ. Ταχιάος, σε σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί, θα εξεταστεί η καλύτερη δυνατή λύση για τη σύνδεση αυτή.
Από την πλευρά των επιχειρηματιών, ο Αναστάσιος Ανδρεάδης, Co-CEO της STANTA S.A., υπογράμμισε ότι η ανάπτυξη της πόλης δεν πρέπει να επικεντρώνεται μόνο στον τουρισμό, αλλά να έχει ως επίκεντρο τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης. Ο ίδιος τόνισε πως η πόλη βρίσκεται σε μια φάση αναγέννησης με το μετρό να αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες αυτής της αλλαγής.
Παράλληλα, ο Ανδρέας Ταπραντζής, διευθύνων σύμβουλος της AVIS, επεσήμανε ότι η Θεσσαλονίκη ήδη βρίσκεται στον «χάρτη» των ξένων επισκεπτών και εκτίμησε ότι το 2025 θα είναι μια θετική χρονιά για την πόλη, με αναμενόμενη αύξηση 30% στον τουρισμό. Όπως σημείωσε, η Θεσσαλονίκη έχει το δυναμισμό να εξελιχθεί και να καταστεί ένας κορυφαίος προορισμός για ταξιδιώτες και επενδυτές.
Η Αθηνά Αθανασιάδου-Αηδονά, Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, σημείωσε τη σημασία του 12μηνου τουριστικού μοντέλου και της εναλλακτικής μορφής τουρισμού για τη Θεσσαλονίκη και την Χαλκιδική. Επισήμανε ότι αν και η περιοχή υποδέχεται εκατομμύρια τουρίστες, είναι κρίσιμο να ενισχυθούν οι υποδομές για να μη μειωθεί η ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων.
Το φετινό Greece Talks έφερε στο προσκήνιο σημαντικά ερωτήματα για το μέλλον της Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζοντας τη σημασία των στρατηγικών υποδομών και του βιώσιμου σχεδιασμού για την πόλη του μέλλοντος.