MENU

Μετ’ εμποδίων η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό

Πως η εργολαβία της ΕΡΕΤΒΟ καθυστερεί την ολοκλήρωση των εργασιών και την έγκαιρη παράδοση του έργου

Σοβαρή καθυστέρηση, αλλά και ερωτήματα σχετικά με το οριστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της κατασκευής και παράδοσης της Γραμμής 4 του Μετρό προκαλούν οι ρυθμοί με τους οποίους προχωρούν οι πρόδρομες εργασίες.

Προς το παρόν, πάντως, ο ένας μετροπόντικας του βασικού έργου διάνοιξης των σηράγγων θα γράψει σύντομα το πρώτο του χιλιόμετρο εκσκαφής, ενώ ο δεύτερος θα ξεκινήσει να σκάβει μέσα στο Φεβρουάριο του 2024 με ευθύνη της κοινοπραξίας Άβαξ – Ghella – Alstom.

Την ίδια ώρα, ωστόσο, η ανάδοχος των πρόδρομων εργασιών και συγκεκριμένα η εταιρία ΕΡΕΤΒΟ έχει καθυστερήσει σημαντικά και πέραν της συμβατικής της υποχρέωσης να παραδώσει τους 15 σταθμούς και τα φρεάτια του έργου, γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει νέα προσκόμματα στο βασικό έργο. Σημειώνεται πως το έργο έχει λάβει επισήμως με υπουργική απόφαση μέσα στο καλοκαίρι ετήσια παράταση, μεταθέτοντας την ολοκλήρωσή του το 2030.

Ως εκ τούτου, δεν είναι λίγοι εκείνοι που επικρίνουν πλέον ανοιχτά την επιλογή της διπλής εργολαβίας (μία για τις πρόδρομες εργασίες και μία για την κατασκευή των σηράγγων) για την υλοποίηση του σημαντικού αυτού έργου.

Η εκσκαφή για τη Γραμμή 4, ήτοι Γουδή – Άλσος Βείκου των 12,8 χλμ και των 15 σταθμών έχει προοδεύσει κατά 680 μέτρα από το πρώτο βασικό εργοτάξιο της Άβαξ στην Κατεχάκη.

Μέσα στο μήνα αναμένεται και η έναρξη λειτουργίας του δεύτερου δίδυμου μετροπόντικα που θα ξεκινήσει από το φρέαρ Βείκου.

Ωστόσο, τέσσερα χρόνια μετά την επίσημη ανάδειξή της ως αναδόχου των πρόδρομων εργασιών, η ΕΡΕΤΒΟ έχει παραδώσει στην ανάδοχη κοινοπραξία μόλις πέντε σταθμούς και ειδικότερα εκείνους σε Γαλάτσι, Ελικώνος, Κολωνάκι, Δικαστήρια, Ακαδημίας. Ως εκ τούτου δεν μπορεί να προχωρήσει η προβλεπόμενη συντήρηση των σταθμών που ουσιωδώς επηρεάζει το έργο, με την κοινοπραξία των Άβαξ – Ghella – Alstom να προχωρά σε απαιτητικού τύπου συντήρηση.

Προσκόμματα, αλλά και εντατικές εργασίες

Ως εμπόδιο, επίσης, παραμένει το γεγονός ότι δεν έχει στηθεί εργοτάξιο στο σταθμό του Ευαγγελισμού, σημείο συνάντησης των δύο υπερσύγχρονων TBM που έχει με σύμβαση leasing αποκτήσει η κοινοπραξία, αλλά και οι προσφυγές τόσο για το σταθμό Εξαρχείων από πολίτες, όσο και για τον σταθμό Ευαγγελισμός από τον εφοπλιστή Ν. Πατέρα στο ΣτΕ.

Πάντως, σε ότι αφορά στο βασικό έργο, ήδη οι μηχανές εργάζονται εντατικά με περίπου 610 εργαζομένους να απασχολούνται σ’ αυτό. Προς το παρόν έχουν διανυθεί 680 μέτρα από την Κατεχάκη με κατεύθυνση τον Ευαγγελισμό, ενώ άμεσα αναμένεται η έναρξη εκσκαφής του δεύτερου μετροπόντικα από την Βείκου.

Υπενθυμίζεται ότι ο επικεφαλής κατασκευαστικός όμιλος της Άβαξ διαθέτει εμπειρία στα έργα Μετρό, καθώς έχει υλοποιήσει εξ ολοκλήρου τη Γραμμή 2 του Μετρό προς Ανθούπολη και Ελληνικό, την επέκταση της Γραμμής 3 από Εθνική Άμυνα προς Δουκίσσης Πλακεντίας, αλλά και την επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά.

Σχετικά Άρθρα