MENU

Μελέτη από το ΥΠΟΜΕ για το «σκιώδες» διόδιο στον ΒΟΑΚ πριν την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης

Τα αποτελέσματα της μελέτης θα οριστικοποιήσουν το χρηματοοικονομικό μοντέλο της σύμβασης που δεν αποκλείεται να υπογραφεί ακόμη και μέσα στον Απρίλιο

Προετοιμασία για το «κλείσιμο» της τελευταίας σύμβασης που αφορά στο μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ, το Χανιά – Ηράκλειο με ανάδοχο την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ξεκινήσει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, προκειμένου αυτή να υπογραφεί μέσα στον Απρίλιο.

Στο πλαίσιο αυτό ανέθεσε σε ειδικό σύμβουλο έρευνα σχετική με την εφαρμογή των ηλεκτρονικών διοδίων σε ολόκληρο τον άξονα.

Ειδικότερα η Invision Συμβουλευτική ανάλαβε να εκπονήσει «έρευνα καταγραφής γνώμης κοινού και βασικών χαρακτηριστικών των επωφελούμενων από την κατασκευή και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, καθώς και καθορισμός των ομάδων χρηστών που θα εξυπηρετήσει ο αυτοκινητόδρομος και των ιδιαιτεροτήτων που αυτοί έχουν σε σχέση με τη λειτουργία και χρήση του αυτοκινητόδρομου σε ότι αφορά στο σύστημα διοδίων».

Η παραπάνω διαδικασία και τα αποτελέσματα αυτής εν πολλοίς θα κρίνουν ολόκληρο το χρηματοοικονομικό μοντέλο της σύμβασης παραχώρησης, η οποία πέραν της συμμετοχής του δημοσίου με πόρους ΕΣΠΑ και ΤΑΑ (συνολικά 800 εκατ. ευρώ) περιλαμβάνει και την επιδότηση του παραχωρησιούχου με «σκιώδες» κόμιστρο διέλευσης.

Η παραπάνω πρόβλεψη είχε σχεδιαστεί κατά τη δημοπράτηση του έργου προκειμένου να υποστηριχθεί, καθώς οι πρώτες μελέτες απέδειξαν ότι οι διελεύσεις είναι περιορισμένες και κυρίως τοπικές, άρα το κλασικό κόμιστρο διέλευσης θα ήταν ασύμφορο χωρίς τη συγκεκριμένη υποστήριξη από το κράτος για τον παραχωρησιούχο.

Το πολυσύνθετο χρηματοοικονομικό μοντέλο ασφαλώς θα αποτυπωθεί πλήρως κατά την υπογραφή της σύμβασης, ωστόσο η παράμετρος των «σκιωδών» διοδίων που πρώτη φορά θα εφαρμοστεί στη χώρα για έργο παραχώρησης είναι καθοριστική.

Ουσιωδώς η πολιτεία θα επιδοτεί το αντίτιμο του διοδίου μόνο όμως για τους χρήστες που θα διέρχονται (και θα πληρώνουν) τον αυτοκινητόδρομο, δηλαδή δεν θα καλύπτει μηδενικές διελεύσεις όπως προβλέπεται σε κάποιες παλιότερες συμβάσεις παραχώρησης.

Τα διόδια στον ΒΟΑΚ θα είναι ηλεκτρονικά και οι διελεύσεις θα καταγράφονται στην είσοδο και έξοδο από αυτόν, με αναλογική χιλιομετρική χρέωση

Σχετικά Άρθρα